مشهد/ وزير راه و شهرسازی:

مسكن مهر پروژه ای انقلابی، انسانی و ملی در كشور است

وزير راه و شهرسازی گفت: مسكن مهر پروژه ای انقلابی، انسانی و ملی در كل كشور است و دارای آثار فراوانی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علي نيكزاد در مراسم آغاز به کار احداث قطار شهری مشهد - گلبهار با بیان این مطلب افزود: احداث شهرهای جديد بهترين راهكار براي پوشش بهينه جمعيت ساكن در شهرهاي بزرگ است.

وي اظهار کرد: تامين امكانات لازم براي تسهيل سكونت در اين شهرها موضوع مهمي است كه ايجاد شبكه ايمن و سريع حمل و نقل از مهمترين پيش نيازهاي تشويق مردم به سكونت در اين شهرها مي باشد و به همين منظور قطار شهری مشهد- گلبهار احداث خواهد شد.

نیکزاد طول كلی این پروژه را حدود 40 كيلومتر اعلام کرد و گفت: 260 ميليارد تومان براي احداث اين پروژه برآورد هزينه شده که 50 ميليارد تومان آن به تملك يك ميليون و 270 هزارمتر مربع اراضي قرار گرفته در مسیر اختصاص دارد.

وی افزود: اجرای قطعه نخست این طرح نیازمند دو ميليون مكعب عمليات خاكي،60 هزار متر مكعب بتن و چهار هزار تن آرماتوربندی است.

وزير راه و شهرسازی سرعت نهايي این قطار را 160 كيلومتر در ساعت اعلام كرد و اظهارکرد: ساخت 84 دستگاه پل و آبرو در کل مسير اين خط پيش بيني شده است.

وی به احداث 274 هزار واحد مسكن مهر در خراسان رضوي در طول دولت های نهم ودهم اشاره کرد و افزود: 114 هزار واحد از 5/1 ميليون واحد مسكن مهری كه سال جاري تكميل می شود در خراسان رضوي قرار دارد كه 25 هزار واحد آن مسكن مهر روستايي است.

نیکزاد با تاكيد بر اينكه تمام تلاش خود را براي تكميل اين پروژه ها تا پايان دولت دهم به كار مي بنديم، بیان کرد: اميد است با مجموع اقدامات مسوولان، شهر جديد گلبهار به الگوي مناسبي از شهرهاي جديد در كشور تبديل شود.

استاندار خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: با اقدامات بسيار ارزنده وزارت راه و شهرسازي در سال هاي اخير، شهر جديد گلبهار در مسير پيشرفت و آباداني قرار گرفته است.

محمود صلاحي با اشاره به اينكه احداث قطار شهري مانع بزرگ جذب جمعيت سريز مشهد مقدس به شهر جديد گلبهار را برطرف مي سازد، خاطر نشان كرد: فاصله كوتاه گلبهار تا مشهد، آب و هواي مناسب و امكانات تدارك ديده شده در اين شهر، زمينه را براي افزايش چشمگير جمعيت اين شهر در سال هاي آتي مهيا كرده و باعث شده تا استعداد تبديل شدن به شهرستان را در سال هاي آينده بيايد/ س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.