اصفهان/

برگزاری کلاس های داوری درجه یک و بین المللی پینگ پنگ در سال جاری

رییس فدراسیون پینگ پنگ ایران از برگزاری کلاس های داوری در جه یک و بین المللی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاراناصفهان محمد زارع پور' دیروز در هشتمین همایش سرداوران بین المللی كشور در سالن اجتماعات شهرداری كاشان گفت: بیشتر كشورهای موفق در داوری پینگ پنگ دارای 15داور در سطح 'بلوبج' هستند اما در ایران تنها دو نفر موفق به كسب چنین جایگاهی در داوری شده اند.

وی تاكید كرد: فدراسیون پینگ پنگ كشور ازداورانی كه برای رسیدن به سطح داوری 'بلوبچ' تلاش می كند به لحاظ مادی و معنوی حمایت خواهد كرد.

زارع پور با اشاره به انتخاب 'حمیدرضا صباغیان' به عنوان تنها داور آسیایی المپیك لندن، خاطر نشان كرد: داوران ایرانی باید با فراگیری آموزش های به روز و تقویت زبان انگلیسی برای حضور در رقابت های جهانی و المپیك بیش از پیش تلاش كنند.

رییس فدراسیون پینگ پنگ كشور، فراگیری زبان انگلیسی را برای داوران و مربیان ایرانی لازم دانست و تصریح كرد: از سال 92 داوران و مربیانی ایرانی كه از دانش زبان انگلیسی بی بهره باشند، به رقابت های بین المللی اعزام نخواهند شد.

زارع پور با اشاره به اینكه كلاس های آموزشی داوران و مربیان باید مستمر و با ثبات برگزار شود، تاكید كرد: بر اساس تصمیم كمیته فنی فدراسیون پینگ پنگ، كلاس های داوری درجه یك و بین المللی كشور از سالجاری فقط در آكادمی آموزش این فدراسیون در تهران برگزار خواهد شد.

وی، با توجه به پیشرفت مشهود پینگ پنگ در ایران و گرفتن دو سهمیه المپیك لندن، گفت: برخی كشورهای منطقه از ایران برای آموزش پینگ پنگ بازان خود درخواست سرمربی كرده اند.

وی با تاكید بر اینكه مربیان ایرانی باید برای تكمیل اطلاعات خود در سایت های فدراسیون پینگ پنگ ایران و فدراسیون جهانی پینگ پنگ اقدام كنند، خاطرنشان كرد: تاكنون اطلاعات هیچكدام از سرمربیان ایرانی در سایت فدراسیون جهانی پینگ پنگ درج نشده است.

در این همایش داوران با آخرین تغییرات قوانین و مقررات داوری، چگونگی برگزاری رقابت های پینگ پنگ و رده بندی دسته های مختلف این رشته ورزشی در كشور به گفت و گو و تبادل اطلاعات پرداختند.

هشتمین همایش سرداوران پینگ پنگ ایران كه با حضور 40 داور زن و مرد بین ا لمللی كشور از روز یكشنبه در كاشان آغاز شد ، دیروز به كار خود پایان خواهد دادب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.