کاهش دارايي هاي آمريکا

کریستین ساینس مانیتور نوشت رکود در آمریکا باعث شده میزان دارایی خانواده هاي این کشور حدود 35 درصد کاهش بیابد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه در گزارشی به قلم مارک ترامبول در پایگاه اینترنتی خود نوشت رکود اقتصادی در آمریکا باعث شده است میزان دارایی خانوارهای معمولی آمریکا از سال 2005 تاکنون حدود 35 درصد کاهش بیابد و از صد و دو هزار و 844دلار به 66 هزار و 740دلار برسد. هر چند این اطلاعات تا حدی قدیمی هستند اما چالش های جدی پیش روی خانواده های آمریکایی را نشان می دهد.
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت تاثیرات و عواقب بحران گسترده در بخش مسکن آمریکا روز دوشنبه بعد از آن با شفافیت بیشتری مورد توجه قرار گرفت که اداره آمار آمریکا اعلام کرد در طول سال های 2005 الی 2010 میزان دارایی ها و ثروت خانواده های متوسط این کشور حدود 35 درصد کاهش یافته است.
علت کاهش میزان ثروت و دارایی خانوارهای آمریکایی کاملا صریح است. بحران در بخش مسکن باعث شد خانه های مسکونی بخش عمده ای از ارزش خود را از دست بدهند و در پی آن بحران بانکی در آمریکا باعث شد میلیون ها نفر در این کشور شغل خود را از دست بدهند. همچنین بسیاری از شاخص های سهام در بازارهای مالی بخشی از ارزش خود را از دست دادند.
گزارش اداره آمار آمریکا درباره کاهش میزان ثروت و دارایی خانواده های آمریکایی در شرایطی منتشر شد که بانک مرکزی این کشور هم هفته گذشته آماری را منتشر کرد که نشاندهنده تداوم نگرانی سرمایه گذاران و مصرف کنندگان این کشور بود.
براساس این گزارش، ارزش شاخص های سهام در بازارهای مالی آمریکا از سال 2010تاکنون تاحدی افزایش یافته است اما هنوز به سطحی که قبل از بحران مالی بود نرسیده است.
همه گروههای تحصیلکرده در آمریکا کاهش ارزش دارایی ها و ثروت را تجربه می کنند. آمارهای بانک مرکزی آمریکا که هر سه سال یکبار منتشر می شود همچنین نشان می دهد که میزان درآمد خانواده های آمریکایی هم در پی بحران مالی در این کشور بشدت کاهش یافته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار