آغاز تعاملات مؤديان و دستگاه مالياتي با امضاي الكترونيكي

تعاملات موديان و دستگاه مالياتي به عنوان يكي از بزرگترين كاربردهاي امضاي الكترونيكي امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مراسم افتتاحيه بهره برداري از امضاي الكترونيكي در تسليم اظهار نامه هاي الكترونيكي با حضور عسگري مديركل سازمان امور مالياتي، مفتح قائم مقام اجرايي وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمودي رئيس مركز توسعه تجارت الكترونيكي برگزار شد.
براساس اين گزارش آريا مدير طرح جامع مالياتي با اشاره به اينكه مودي محور و افزايش درجه رضايت موديان از اهداف اصلي طرح جامع مالياتي به شمار مي رود گفت: ارائه خدمات به موديان از كانال هاي مختلف حضوري و غيرحضوري زمينه هاي استفاده از امضاي الكترونيكي در خدمات مالياتي به شمار مي رود.
وي با بيان اينكه سازماندهي به كارگيري امضاي الكترونيكي در خدمات مالياتي از اهداف اين طرح به شمار مي رود گفت: تفاهم نامه همكاري در سال 1390 ميان سازمان امور ماليات و مركز توسعه تجارت الكترونيك در زمينه تخصيص و به كار گيري امضاي الكترونيكي در امور مالياتي انعقاد شد.
آريا در ادامه تصريح كرد: با وجود الكترونيكي شدن اظهارنامه هاي مالياتي به دليل فقدان امضاي الكترونيكي بسياري از اظهارنامه ها از طريق پست و يا حضوري تحويل داده مي شد كه با امضاي الكترونيكي تمامي اين مشكلات برطرف شد.
آريا در ادامه توضيح داد: ثبت نام الكترونيكي موديان، تخصيص امضاي الكترونيكي، تسليم كاملا الكترونيكي اظهارنامه ها، پرداخت الكترونيكي ماليات از تيرماه و دسترسي به پرونده الكترونيكي و انجام الكترونيكي كليه خدمات و تعاملات با موديان از جمله برنامه هاي سازمان امور مالياتي كشور براي موديان به شمار مي رود.
وي در ادامه يادآور شد: امضاي الكترونيكي در تعامل نظام مالياتي و موديان از بزرگترين كاربردهاي امضاي الكترونيكي به شمار مي رود.
آريا هدف از امضاي الكترونيكي را كاهش تعاملات حضوري و استفاده از كاغذ، تسهيل امور براي موديان و افزايش بهره وري ملي دانست.
مدير طرح جامع مالياتي در پايان در خصوص مراحل تسليم اظهارنامه هاي الكترونيكي با استفاده از امضاي الكترونيكي گفت: دريافت نرم افزار اظهار الكترونيكي از سايت سازمان امور مالياتي كشور به آدرس WWW.TAX.GOV.IR و سپس نصب نرم افزار اظهارنامه و تكميل اظهارنامه مالياتي به صورت غيرحضوري و اتصال توكن، امضاي الكترونيك به دستگاه و اتصال به شبكه اينترنت و سپس تسليم اظهارنامه با استفاده از گزينه ارسال اظهارنامه همراه با امضاي الكترونيكي از جمله مراحل تسليم اظهارنامه الكترونيكي با استفاده از امضاي الكترونيكي است./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار