سردار وحيدي خبر داد؛

توليد سامانه جديد ضدزره با عنوان "دهلاويه"

وزير دفاع گفت: سامانه سلاح ضدزره جديد ساخت صنايع هوافضاي وزارت دفاع را به نام دهلاويه محل شهادت شهيد چمران نامگذاري كرديم و انشاءالله در آينده‌اي نزديك خط توليد اين سامانه جديد افتتاح خواهد شد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ در آستانه 31 خرداد سالروز شهادت وزير دفاع شهيد دكتر مصطفي چمران، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جمع كاركنان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح طي سخناني از شهيد چمران، به عنوان چشم بيدار ملت ايران در روزهاي آغازين نبرد و لحظه هاي سخت آتش و خون و الگويي تمام عيار در عرصه هاي علمي و ارزشي يادكرد و گفت: خون شهيد چمران و همرزمانش كه در خرداد سال 60 به زمين گرم و تفتيده دهلاويه ريخته شد بسان چشمه جوشاني، منشأ تحولات بزرگ و زمينه ساز فتوحات درخشان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس شد.

سردار وحيدي در بخشي ديگر از سخنان خود با تشريح ويژگي هاي شخصيت شهيد چمران گفت: شهيد چمران، چله نشين وادي عشق و عرفان و چهره پرفروغي بود كه با تعهد و تخصص و علم و ايمان، هنرمندانه بدور از هياهوهاي سياسي خالصانه در تحقق اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي قدم برداشت.

وزير دفاع شهيد چمران را به چلچراغي تشبيه كرد كه در پرتو انوار آن رزمندگان اسلام در ايران، لبنان و فلسطين نور و روشنايي و اميد مي‌گرفتند.

وي افزود: مقاومت اسلامي هدفمند و سازمان يافته‌ و موج بيداري اسلامي مرهون مجاهدت و جان فشاني مردان بزرگي همچون شهيد چمران است كه چرخه اين حركت عظيم را تحت زعامت و رهبري حضرت امام خميني (ره) به حركت در‌آوردند.

سردار وحيدي با اشاره به خدمات اين شهيد والامقام در دوره كوتاهي كه تصدي وزارت دفاع را برعهده داشت گفت، شهيد چمران با چابكي مثال زدني، ذهن خلاق، هنر والا، روحيه خط‌شكني و بسيجي پايه‌هاي صنعت دفاعي بومي جمهوري اسلامي ايران پي‌ريزي كرد.

وزير دفاع گفت: امروز فرزندان معنوي شهيد چمران در وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با الهام از روح بلند آن شهيد بزرگ و دانشمند فرزانه و مبتكر صنعت بومي دفاعي كشور را بعنوان صنعتي پيشرو در خدمت دفاع، امنيت، اقتدار و توسعه همه جانبه كشور تثبيت كرده‌اند.

سردار وحيدي تأكيد كرد، امروز ملت‌هاي منطقه قدردان و رهرو راه اين شهيد بزرگ و همه شهيداني هستند كه براي عزت و سربلندي اسلام عزيز و رهايي از سلطه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا خون خود را نثار كردند.

وزير دفاع در پايان با اشاره به اين كه محل شهادت شهيد چمران در منطقه دهلاويه قرار دارد و اين منطقه يكي از اولين مناطقي است كه رزمندگان اسلام به شكار تانك‌هاي متجاوز رژيم صدام رفتند، اعلام كرد: سامانه سلاح ضدزره جديد ساخت صنايع هوافضاي وزارت دفاع را به نام دهلاويه محل شهادت شهيد چمران نامگذاري كرديم و انشاءالله در آينده‌اي نزديك خط توليد اين سامانه جديد افتتاح خواهد شد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار