سردار سلامي در همايش پاسداشت روز بسيج اساتيد:

هر كجا اراده كنيم دشمن را متوقف مي‌كنيم

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز به فضل الهي و با اراده ملت ايران هر كجا اراده كنيم دشمن را متوقف مي كنيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همايش پاسداشت روز بسيج كه به همت سازمان بسيج اساتيد عصر ديروز در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، انقلاب اسلامي را نسخه اي به روز و منتقل شده از بعثت كه در امتداد بعثت نبوي در حال حركت است دانست و خاطر نشان كرد: تولد مجدد اسلام در عصر تسلط امپراطوري هاي شرق و غرب بي نظير بود كه توانست توسط يك پيرمرد روحاني پرده هاي آهنين و بلامناضع دو قطب بزرگ جهاني را در هم شكند.

وي نكته مهم در بطن انقلاب اسلامي را در خوش خيالي جهانيان مبني بر اينكه اين انقلاب همانند ساير انقلاب هاي پيشين كه داراي ابعاد زماني و مكاني و جغرافيايي محدود باشد دانست و تصريح كرد: اما انقلاب اسلامي بر عكس انقلاب هاي كوچك با پديده تصاعد تدريجي و شتاب دار در زمان بود كه منظومه اي از مطالعات بشري را ارايه داد.

دشمن براي مقابله با انقلاب همه توانش را بسيج كرد

سردار سلامي نگراني قدرت هاي بزرگ را از پيروزي انقلاب اسلامي در اين دانست كه مبادا الگوي زنده و متعالي چون انقلاب اسلامي به شكل موجي فراگير از دست آن ها (دشمنان انقلاب) خارج شود و افزود: جهان پيرو قدرت هاي بزرگ دنيا بود و دشمن از ابتدا با يك طراحي سازمان دهي شده براي مواجه با اين انقلاب بزرگ همه انرژي خود را بسيج كرده بود.

جانشين فرمانده كل سپاه انقلاب اسلامي را وقوع جرياني دانست كه توانست ژئوپولتيك جهاني را بر هم زند و تصريح كرد: هم شوروي و هم آمريكايي ها با اتكا بر مدل هسته پيرامون جهان را اداره مي كردند و هيچ حركت خارج از مدار را نمي پذيرفتند لذا هنر امام (ره) اين بود كه اين مدار را شكست و بر اين نيروهاي جاذبه غلبه كرد و نيروي فوق العاده قدرتمندي مبتني بر ايمان را بر جاي گذاشت هر چند كه انقلاب در پرس دو نيروي بزرگ جهاني قرار گرفت.

 
وي ضمن اشاره به گروه مذاكره كننده 1+5 كه در مسكو و در مقابل شش قدرت بزرگ دنيا يك تنه ايستاده اند خاطر نشان كرد: امروز دشمن در يك حالت انفعالي به سر مي برد و از ارايه يك منطق عاجز مانده اند.

سردار سلامي تصريح كرد: از بدو پيرورزي انقلاب تا كنون ما تحت فشار و توطئه قدرت هاي بزرگ به شكل اعتلافي و به هم پيوسته قرار گرفته ايم كه 32 سال در يك نبرد پيوسته جهاني با جنبه هاي مختلف جنگ از مدل سنتي تا مدرترين آنها مواجهيم كه در همه اين عرصه ها همه قدرت ها با هم بوده اند و رفتارهاي رياكارانه قدرت ها كه به ظاهر نشان مي دهند به ما تمايل دارند گول زننده است وواقعيت ندارد.

توانايي ايران در مقابله با تحريم ها

وي ضمن اشاره به تنها بودن ايران در جنگ دفاع مقدس و كمك همه جانبه جهان از ميگ هاي 29 تا كمك هاي اطلاعاتي و اقتصادي عربستان و كويت به رژيم بعث عراق تصريح كرد: بعد از خفت حاميان صدام در نبرد حق عليه باطل آنها از سر عصبانيت و استيصال و درماندگي هواپيماي مسافربري ما را با تعداد زيادي سرنشين بي گناه ساقط كردند و اين ها تصاويري است كه قدرت هاي ظالم در تاريخ اسلام برجاي گذاشته اند.

 
سردار سلامي با بيان اين مطلب كه امروز هر شهيد و جانباز ما يك رستم مسلمان معنوي است كه مانند ستاره اي جاودان بر خاطرات ملت ما باقي خواهند ماند اظهار كرد: همه عالم در مقابل ما ايستاده اند و در داستان تهديدهاي اقتصادي دنيا يك طرف است و ملت ايران طرف ديگر و حتي يك متحد كوچك اقتصادي هم نداريم.

وي افزود: مطمئن باشيد كه اگر اين تحريم ها به خود آ‌مريكا اعمال مي شد ظرف چند ماه از پايه ساقط مي شد.

آمريكا به دنبال پروژه از پيش شكست خورده ملت سازي است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران ضمن اشاره به حقارت شاه ايران كه حتي نتوانست به يك منطقه استراق سمع آمريكا در شمال ايران وارد شود گفت: امروز آمريكا به دنبال پروژه ملت سازي است و تصميم دارد با ساختن يك خاورميانه جديد و با تغيير نظام ها براساس مدل هاي مورد نظرشان رشد بيداري اسلامي را متوقف كنند ولي چنين نخواهد شد آنچه امروز اتفاق مي افتد يخ شدن كوه يخي به نام استكبار كه در راس آن آمريكا قرار دارد است.

هدف آمريكا از فتنه 88 بي تعادل سازي محيط داخلي ايران بود

سردار سلامي ناتواني آمريكا و اروپا را از پيروزي هاي نظام اسلامي مشهود خواند و خاطر نشان كرد: واقعيت هاي مخابره شده از آمريكا محسوس و باور پذير است و فتنه 88 دقيقا بازتاب استراتژي آمريكا در بي تعادل سازي محيط داخلي ما بود ولي امروز پيشرفت ملت ايران قابل درك و هضم است.

وي ادامه داد: امروز تصاوير پيروزمند ملت ايران را مي بينيم دشمنان را در مرزها كنترل كرده و آنها را امر و نهي مي كنيم و هر روز اركان قدرت ما مستحكم تر و قابل ا طمينان مي شود.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران  افزود: امروز به مرز موازنه رسيديم و به صبر الهي اعتماد و اطمينان بيشتري را براي خود جذب كرديم و 60 درصد انرژي عالم توسط ما امن و ايمن است.

سردار سلامي چرخيدن آرام چرخ هاي اقتصادي جهان را قدرت اراده جمهوري اسلامي يران توصيف كرد و گفت: اين همان ظرفيت بازدارنده ما است و اقتصاد جهاني مسلط هستيم و همه دنيا اين موضوع را مي داند .

وي تاكيد كرد: آمريكايي ها بيش از ده سال ديگر نفت ندارند و انگليسي هاكمتر از اين بخشي از ژئوپولتيك ما است ولي هدفمان اين نيست همه جا دشمنان را به لحاظ سياسي و اطلاعاتي تعقيب مي كنيم و بر همه آنها اشراف داريم.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اين مطلب كه راز موفقيت ما تحريم هاي اخير بوده است اظهار كرد: امروز به فضل الهي و با اراده ملت ايران هر كجا اراده كنيم دشمن را متوقف مي كنيم.

وي در پايان زور و توان عالم را چيزي دانست كه امروز در سوريه مشاهده مي شود و خاطر نشان كرد: دنيا مي بينند كه اين قدرت ها در اشكال بسيار خشن و بي بهانه براي اينكه بتواند پاتكي به انقلاب اسلامي بزنند سوريه را دچار تحولات نا امني كرده اند و اين تمام ظرفيت و هنر آنهاست كه استفاده مي كنند.
/
ش3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار