انتشار اخبار ضد و نقيض درباره مرگ مبارك/ الشرق الاوسط مرگ وي را تأييد كرد

یک منبع امنیتی اعلام کرد: حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در کُما به سر می برد و پزشکان تلاش می کنند وی را به زندگی بازگردانند ولي رسانه ها اخبار ضدو نفيضي را منتشر مي كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، خبرنگار اين شبكه ادامه داد:خبرهای فاش شده درباره وضع جسمانی حسنی مبارک بسیار ضد و نقیض است.

در حالیکه ساعاتی پیش تلویزیون دولتی مصر به نقل از یک مقام رسمی از مرگ مغزی مبارک خبر داد، اما ارتش این موضوع را تائید نمی کند و یک مقام امنیتی اعلام کرد وی در کُما به سر می برد و پزشکان تلاش می کنند وی را به زندگی باز گردانند.

به گفته شبکه تلویزیونی النیل مصر وی به سکته مغزی و انسداد یکی از رگهای گردن مبتلا شده است.

منابع خبرگزاری رویترز نیز اعلام کردند حسنی مبارک به اغما رفته و با دستگاه تنفسی زنده است و از نظر پزشکی هنوز نمرده است.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز اعلام کرده بود حسنی مبارک در پی انتقال به بیمارستان نظامی معادی در قاهره دچار مرگ مغزی شده است. این خبرگزاری به نقل از منابع پزشکی مسئول افزوده بود قلب حسنی مبارک از کار افتاده و شوکهای الکتریکی نیز بی نتیجه بوده است پس وي رسما مرده است.

محمد سلیمان خبرنگار النیل مستقر در بیمارستان معادی گفت: حسنی مبارک همچنان در بخش مراقبتهای ویژه مغز و اعصاب در این بیمارستان بستری است و گروهی از پزشکان در تلاشند برای سکته مغزی و انسداد خون در رگ گردن وی راه درمانی پیدا کنند و آزمایشهای پزشکی متعددی نیز بر روی وی انجام شده است اما هنوز مشخص نیست که آیا وی دچار مرگ مغزی شده است یا خیر.
سلیمان گفت تا چند ساعت آینده بیانیه رسمی از وضع جسمانی وی صادر خواهد شد .

شبکه النیل از سلیمان پرسید شنیده ایم که دهها نفر از طرفداران حسنی مبارک راهی بیمارستان شده اند تا از وضع حسنی مبارک مطلع شود آیا این صحت دارد؟

سلیمان گفت نه اینگونه نیست و تعداد بسیار اندکی در ورودی یکی از درها تجمع کرده اند. رسانه ها نیز در اطراف این بیمارستان مستقر هستند تا از وضع جسمانی مبارک اطلاعاتی کسب کنند . تدابیر امنیتی شدیدی نیز اتخاذ شده است تا از ورود افراد به بیمارستان جلوگیری شود.

سلیمان گفت هنوز طرفی که درباره وضع جسمانی مبارک بیانیه صادر خواهد کرد مشخص نیست.

سلیمان گفت اوضاع در اطراف بیمارستان کاملا آرام است و تعداد بسیار اندکی از طرفداران مبارک در مقابل درب شماره یک حضور دارند اما بیشتر افراد از اصحاب رسانه ها هستند.

در حال حاضر دهها هزار نفر از هواداران اخوان المسلمین و دشمنان قسم خورده مبارک هم در میدان التحریر تجمع کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار