با حضور محمد اصفهاني؛

"دستان" جمعه روي آنتن مي‌رود

برنامه تلويزيوني "دستان" به تهيه‌كنندگي سيدمحمد مناجاتي با محوريت موسيقي و حضور چهره‌ي برتر موسيقي جمعه نهم تير ساعت 23 روي آنتن شبكه آموزش سيما مي‌رود.

سيدمحمد مناجاتي،تهيه كننده اين برنامه در گفتگو با خبرنگار بخش راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت:برنامه تلويزيوني "دستان" كه قرار است به صورت هفتگي روي آنتن شبكه آموزش سيما قرار گيرد،به نقد و چالش‌هاي موسيقي ايران زمين مي‌پردازد.
وي اظهارداشت:‌"پيش درآمد" عنوان آيتم كوتاهي در برنامه "دستان " است كه به معرفي و شرحي بر محورهاي  اصلي اين مجموعه برنامه اشاره دارد.
همچنين،اخبار موسيقي در آيتم" روي خط حامل" و معرفي آثار مكتوب در آثار موسيقي نيز در آيتم" يادها و بودها" از ديگر بخش‌هاي اين برنامه تلويزيوني است.
وي در ادامه بيان كرد:درحوزه موسيقي نواحي با معرفي كتاب براي هنرجويان و استادان مباحثي در اين زمينه براي اين قشر از جامعه را فراهم آورديم و در اين برنامه آيتم‌هاي ديگري چون "باغ‌خاطره‌ها"،"يادمان‌اساتيد" و "موسيقي ايراني " را ارائه خواهيم داد؛در هر برنامه مستندي كوتاه از مراكز فرهنگي تا كارگاه‌هاي آواز را براي مخاطبان به تصوير خواهيم كشيد.
اين تهيه‌كننده گفت:آيتم "دل‌آوا" (حنجره‌اي به سوي آواز) كه در اين بخش با شنيدن چند دقيقه آواز پيرامون شاه بيت و شاه‌غزل‌هاي معروفي كه به نوعي زبانزد همه مردم در نقاط مختلف كشور كه به نوعي براي مخاطب آشنا است را فراهم آورديم.
وي تصريح كرد:در اين برنامه گفتگو‌هايي با حضور چهره‌هاي مطرح موسيقي ايراني و نقد و بررسي آثار فاخر در حوزه موسيقي مقامي،نواحي،پاپ و موسيقي فيلم را خواهيم داشت كه به سمع و نظر مخاطبان مي‌رسانيم.
وي افزود:از ديگر ويژگي‌هاي اين مجموعه اين است كه برنامه با ريتمي متناسب و تنوع خوبي شكل گرفته به طوري كه در حدود 60 دقيقه با 10 آيتم مختلف تهيه‌شده كه در پرريتم بودن و جذابيت برنامه نقش بسزايي دارد.
وي با اشاره به اينكه برنامه "دستان" با مديريت اسرافيل علمداري مدير طرح و برنامه شبكه آموزش شكل گرفته،گفت:در اين برنامه هر هفته يك خواننده مطرح كشور چون "محمد اصفهاني"، "احسان خواجه اميري"،"نيما مسيحا"، "ماني رهنما" در برنامه حضور دارند.
و نادر گلچين،سيدحسام‌الدين سراج،سالار عقيلي،سينا سرلك،كاوه ديلمي،محمد معتمدي و استاد "دولتمند" خواننده برجسته كشور تاجيكستان از ميهمانان اين برنامه در زمينه موسيقي ايراني (مقامي) هستند.
همچنين؛كارشناساني چون فريدون شهبازيان،كمال پورتراب،مجيد درخشاني ،مجيد انتظامي،استاد محمد سرير،محمد ميرزماني،كيوان ساكت هستند كه در هر برنامه به تناسب خواننده‌ها نيز حضور دارند.
وي خاطرنشان كرد:‌سيد عباس سجادي مجري و كارشناس و شاعر برنامه "دستان" و تحقيق و نگارش توسط ميرعلي نقي،ابوالحسن مختاباد و بشارتي شكل گرفته است./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
زند
۱۳:۲۵ ۱۰ تير ۱۳۹۱
سلام حسته شنباشید
برنامه دستان چرا دیشب پخش نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار