مشهد/از امروز؛

طرح شبنم در خراسان رضوی آغاز می شود

‌ معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی از اجرای طرح شبنم در اولین روز از تیرماه خبرداد.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی غفوری‌مقدم، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، در جمع خبرنگاران گفت: طرح شبنم استفاده از یک فن‌آوری به روز است که این امکان را برای مردم فراهم می‌كند تا اصالت کالاها را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه براي آغاز به كار اين طرح 6 گروه کالا درنظر گرفته شده است، گفت: لوازم خانگی، انواع یارانه، انواع اسباب بازی، بخشی از اقلام و تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و بالاخره انواع مکمل‌های غذایی و دارویی، 6 گروه مطرح شده در اين طرح هستند.

علی غفوری‌مقدم تاكيد كرد: تولیدکنندگان کالا بايد روی کالاهای تولیدی خود «ایران کد یا شناسه کالا» را نصب و بعد اقدام به فروش آن كنند و واردکنندگان نیز بعد از ثبت سفارش کالا و مراجعه به گمرک براي ترخیص کالا، بايد شناسه یا نشان ایران‌کد از سوي گمرک روی کالاهای وارداتی آنان درج شود.

وی افزود: از كالاهایی كه تاكید بیشتری در زمینه اجرایی شدن این طرح روی آن می‌شود، گوشی‌های تلفن همراه است.

غفوري‌مقدم با بيان اينكه باركد دو بعدی برای هر كالا مختص خود همان كالا نصب می‌شود، ادامه داد: واردكننده كالا با مراجعه به سازمان صنعت و معدن و تجارت و نمایندگی استانی، می‌تواند آن كالا را شناسایی و باركد مربوط به همان كالا را دریافت كند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان ادامه داد: مصرف‌كننده‌ها و شهروندان در مراجعه به این كالاهای وارداتی مشخص شده بلافاصله می‌توانند با دانلود نرم‌افزار شبنم كه در سامانه این طرح قرار دارد، آن را روی گوشی همراه خود نصب كنند و با گرفتن عكس از باركد دو بعدی روي كالا آن را استعلام و اطلاعات مربوط به كالای موردنظر را روی تلفن همراه خود مشاهده كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.