در طول چند سال گذشته ترددهای روزانه درون شهری آنقدر افزایش پیدا کرد که شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی برای کمک به این ناوگان تاسیس شدند و تاکسی های سبز را وارد خیابان‌ها کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ابتدای کار  همه چیز به نظر خوب می آمد و هیچ مشکلی در کار رانندگان وجود نداشت اما بعد از مدتی مشکلات این قشر علنی شد و اعتراض ها روز به روز بیشتر شد.
یکی از همین مشکلات شارژ ماهانه ای بود که رانندگان تاکسی سبز موظف به پرداخت به شرکت‌هایشان بودند. شارژی که براساس مصوب شورای شهر تهران 20 هزار تومان است و قرار بود در قبال دریافت آن خدمات زیادی به رانندگان ارائه شود.
اما نه تنها خدماتی در قبال این شارژها ارائه نشد بلکه مبالغ نیز براساس سلیقه مدیران شرکتها تغییر کرد به طوری که در بعضی شرکت‌ها شارژ ماهانه 40هزار تومان تا 90 هزار تومان می رسد و شکایات رانندگان نیز به جایی نرسیده است.
اما چمران ،رئیس شورای شهر تهران در این باره در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این طور گفت: قانون شارژی که توسط شورای شهر تهران مصوب گردید مبلغ مشخصی بود که در قبالش شرکت‌ها وظیفه ارائه خدمات مشخصی را داشتند.
وی افزود: ولی اگر رانندگان در رابطه با نحوه پرداخت شارژها و عدم اخذ خدمات شکایتی دارند و شرکت نظارتی آنان در انجام وظیفه کوتاهی کرده اند می توانند به سازمان تاکسیرانی تهران مراجعه کنند و شکایات خود را مطرح کنند.
نرخ شارژ از سال 87 تغيير نكرده است
اما محمد احمدی بافنده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوال ما و اظهارات رئیس شورای شهر تهران گفت: سال 87 نرخ شارژ ماهانه تاکسی توسط شورای شهر تهران تصویب گردید که تا به امروز تغییری نکرده است.
وی افزود: این نرخ برای تاکسی های سبز 20 هزار تومان و تاکسی های ساماندهی شده 15 هزار تومان است.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطر نشان کرد: شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی به هیچ وجه حق اخذ مبلغی بالاتر از این نرخ را ندارند و در صورت اخذ مبالغ بالاتر رانندگان باید به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند و مسئولان را از تخلف صورت گرفته آگاه کنند.
احمدی بافنده در پایان تاکید داشت: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی برخورد جدی با شرکت ها خواهد شد و مدیران آن جریمه می شوند./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار