دومین پایه سکوی گازی (جکت) فاز 14 پارس جنوبی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس آماده بارگیری و نصب است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر تولید سکوهای فاز 14 پارس جنوبی در بندرعباس گفت: ساخت و آماده سازی نهایی جکت C فاز 14 به پایان رسیده و تا ده روز آینده بارگیری می شود.

نخستین پایه سکوی فاز 14 پارس جنوبی با نام جکت B یک ماه پیش برای نخستین بار به دست متخصصان داخلی برای نصب در منطقه پارس جنوبی با موفقیت بارگیری شد.

چهار جکت و سکوی فاز 14 پارس جنوبی به نام های A  و B  و C  و D به ارزش 570 میلیون دلار در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس ساخته شده است.

بنگر گفت: جکت های B  و C  در مدت شش ماه و جکت های A  و C در مدت سه ماه و نیم به دست کارگران و مهندسان داخلی کشور ساخته شد که یک رکورد محسوب می شود.

جکت های فاز 14 پارس جنوبی بین 75 تا 85 متر ارتفاع و هزار و 700 تا دو هزار تن وزن دارد و در صد کیلومتری ساحل عسلویه در دریا نصب می شود.

مدیر تولید سکوهای فاز 14 پارس جنوبی در بندرعباس گفت: تا پیش از این کار انتقال جکتهای ساخته شده به دریا را شرکتهای خارجی با دریافت 3 میلیون دلار انجام می دادند اما شرکتهای ایرانی این کار را با هزینه کمتر از یک میلیون دلار انجام می دهند.

پنج شرکت مبین سازه، شفق هرمز، بحر گسترش، پرشیا هرمز و ندیم گسترش زیر مجموعه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در زمینه ساخت جکت و سکو، تأمین تجهیزات، ساختی کشتی های اقیانوس پیما و تعمیر کشتی های مختلف و شناورهای کوچک  هستند .

مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران از سال1376با تعمیرشناورها فعالیت خودرا در بندرعباس آغاز کرد و از سال 82 هم ساخت شناور در آن آغاز شد ./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.