آیت الله العظمی نوری همدانی:

فضای دانشگاه ها باید اسلامی شود

رئیس و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سرويس علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی؛ آیت الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مباحث در اسلام لزوم بازگشت به اسلام است گفت:‌ اگر به گذشته مراجعه کنید متوجه خواهید شد که مسلمانان دارای تمدنی با عظمت بودند و باید پرسید که چه شد مسلمانان دچار انحطاط شدند.

وی به جایگاه علوم نزد مسلمانان اشاره کرد که پس از جنگ های صلیبی به غرب منتقل شد و افزود: باید کوشش شود تا اسلام و مسلمانان به عظمت واقعی خود بازگردند.

نوری همدانی اظهار داشت:‌ دانشگاه آزاداسلامی باید در دنیا الگو باشد و دانشمندان ایرانی نیز باید همانند گذشته در تمامی علوم سرآمد باشند.

وی، بر پا داشتن نماز اول وقت دردانشگاه آزاد اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: فضای دانشگاه ها باید اسلامی شود و نگرانی هایی که در خصوص مسائل مربوط به عفاف و حجاب وجود دارد برطرف شود.

دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در حال حاضر به دنبال انجام آن هستیم بحث انتقال دانشجویان مخصوصاً دخترها به محل زندگی آنها در واحد دانشگاهی‌ است که به همین منظور آیین نامه جدید نقل و انتقالات را تصویب کردیم .

وی ادامه داد: در جهت اسلامی شدن دانشگاهها باید منابع درسی مورد نیاز، اساتید، فضا و شرایط دانشگاه ها را به سمت اهداف همسو با اسلام و نظام سوق دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به اهمیت افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در کشور اشاره کرد و گفت:‌ در صدد ایجاد قطب های علمی و آزمایشگاهی ملی هستیم تا دسترسی محققان به امکانات روز بیشتر شود.

دانشجو در ادامه به بدهی  دو هزار و 600 میلیارد تومانی دانشگاه آزاداسلامی اشاره کرد و افزود:600 میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بانک ها، 300 میلیارد تومان بدهی سازمان مرکزی به واحدها‌ و باقی بدهی ها مربوط  به صندوق بازنشستگی و بیمه است.

وی ادامه داد: در ابتدای آغاز کار خود در دانشگاه آزاد اسلامی متوجه این بدهی که از قبل مانده بود شدیم که پرداخت ماهانه‌آن کار بسیار سنگینی بود که حتی در ماه اول در پرداخت حقوق کارمندان خود نیز بامشکل روبه رو ‌شدیم.

در ادامه‌ این دیدار دکتر بلندی معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی با تاکید بر مسایل فرهنگی و توسعه‌ هدفمند در حوزه آموزشی، گفت: طرح جامع آموزشی و برنامه پنج ساله آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مدون می شود.

وی افزود:اصلاح هرم هیات علمی ، ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و  افزایش جذب از مهمترین برنامه‌ها در این رابطه ست.

بلندی یادآور شد: بازنگری برنامه های درسی با سه رویکرد پاسخ به نیاز بازار کار ،آموزش برای همه و در همه جا و ورود به فناوری های روز باید صورت گیرد.

 همچنین در ادامه این دیدار دکتر خجسته معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی گفت: در زمانی که مسئولیت را پذیرفتم از کارکنان مالی و خزانه دار هیات امنا خواستم که تراز مالی دانشگاه را دربیاورند که بدهی26 هزار میلیارد ریالی به امضا و تایید  امورمالی دانشگاه و خزانه دار هیات امنا رسیده است.

وی در خصوص وضعیت برخی واحدهای بین المللی دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه ماهانه هزاران پوند به حساب واحد آکسفورد در کشور انگلستان پرداخت می شد که بعدها معلوم شد چنین دانشگاهی وجود ندارد، از سوی دیگر دانشگاه آزاد واحد امارات نیز از نظر فرهنگی در وضعیت مناسبی قرار نداشت که اقدامات زیادی در جهت اصلاح آن صورت گرفته است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار