توجیه جنگ طلبی آمریکا علیه ایران به سبک "کلینتون"

وزیر خارجه آمریکا در تفسیر مضحکی از جنگ طلبی آمریکا علیه ایران مدعی شد که ایران می خواهد هدف حمله قرار بگیرد تا از این طریق نظام خود را مشروع جلوه دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یدیعوت آحارنوت،
"هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با "چارلی رز" و "جیمز بیکر"، با اشاره به اینکه آمریکا در اینکه نمی توان به ایرانی ها اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را داد جدی است، مدعی شد که ایران می خواهد تا هدف حمله نظامی قرار بگیرد تا از این طریق مردم خود را متحد کند و نظام اسلامی را مشروعیت بخشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی از برنامه "گفتگو درباره دیپلماسی" که گرداننده آن رز بود، به ارائه مجموعه ای از اظهارات خشن تحلیلی درباره احتمال دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای پرداخت.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا افزود: به نظر من اسرائیلی ها قابلیت متوقف کردن برنامه هسته ای ایران را ندارند؛ اسرائیلی ها می توانند با حمله به ایران، فعالیت هسته ای تهران را به تعویق بیندازند که در این بین اثرات زیان بار بسیار بسیار زیادی نیز وجود دارد که تمام آنها نامطلوب هستند.

وزیر امور خارجه فعلی آمریکا مدعی شد که قاطعانه شرط می بندد که اگر ایران سلاح هسته ای داشته باشد، این تسلیحات در عرض چند ساعت در بازار خواهند بود و این امر مجموعه ای از چالش های دشوار را برای آمریکا و اسرائیل و تمام دوستان و شرکای واشنگتن به وجود خواهد آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار