معرفي رشته هان مودو

هان مودو اصولي از هنرهاي رزمي فراگير و جامع است كه شامل تكنيك هاي مبارزه با دست خالي، تكنيك هاي مبارزه با اسلحه،مطالعه نيروهاي "كي " و مطالعه فلسفه هنرهاي رزمي است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، دكتر هي ياگف كيم در سال 1989 بعد از 40 سال تحصيل و تحقيق در مورد اصل هنر رزمي كره اي هان مودورا بنيان نهاد. وي طي يك سلسله تحقيق در مورد هنرهاي رزمي ،تکنیک ها و فلسفه های تمامی سبک ها را اغلب مربوط به قرن 950 میلادی بودند را جمع اوری کرد و همواره با تکنیک های جدید و بدیع به صورت یک اصول متعادل وجامع درآورد (هان مودر) توسط دولت کره به عنوان هنر رزمی کره ای سنتی ثبت و رسمی شد.

هان به معنای کره (ملت خوش بین) مو به معنای هنرهای رزمی کره ای است.

هدف اصلی این ورزش توازن است اصول هان مودو به چهار قسمت اصلی تقسیم می شود: 1- یوکوان سول – مبارزه با دست خالی
2- موکی سول – مطالعه تکنیک های مبارزه با اسلحه 3- سان دوسول – مطالعه نیروی کی 4- هان چول هاک-مطالعه فلسفه ی هان
یوکوان سول : یوکوان سول بزرگترین قسمت ازتقسیمات هان مودو است که شامل: لگد زدن – ضربه زدن پیچش مفاصل پرتاب – هان مودو- هویشن سول(دفاع شخصی ) هیاتگ (فرم) و داریان (مبارزه آزاد) است.

هنرجویانی که تکنیک های هویشن سول(دفاع شخصی ) را فرا می گیرند در خواهند یافت که تکنیک هایی را که آن ها در سطح مبتدی فرا می گیرند در واقع پایه و اساس تمام تکنیک هایی خواهد بود که در طی پیشرفت خود در این سیستم فرا خواهند گرفت. هیاگف (فرم) که به معنای فردیت درهنرهای رزمی می باشد اساس کار تکنیک های هوشین سول (دفاع شخصی ) است هیانگ (فرم) به هنرجویان این اجازه را می دهد که تکنیک ها را بدون هم رزم و به تنهایی اجرا کنند.

موکی سول: مطالعه تکنیک های مبارزه با اسلحه در سیستم های هان مودو هنرجویاان در دوره های آموزشی خود با تعدادی از فنون آشنا می شوند.

سان دوسول یکی از مواد حیاتی سیستم هان مودو است در طی مراحل اولیه آموزش هان مودو و هنرجویان شروع به تمرین درست نفس کشیدن می نمایند که این عمل موجب تحریک جریان نیروی "کی" در تمام بدن می شود . با تمرین و گذشت زمان هنرجویان نحوه ی توسعه و جمع کردن انرژی "کی" را فراگرفت و در مراحل پیشرفته دوسول نحوه ی کنترل جریان نیروی "کی" را در سرتاسر بدن یاد می گیرند در طی دوران آموزش هان مودو و هنرجویان نحوه استفاده از انرژی "کی " را هنگام اجرای تکنیک های یوکوان سول و موکی سول فرا می گیرند.

آن چه که موجب جدایی سبک هان مودو از سایر فعالیت های رزمی مانند : شمشیربازی –بوکس و یا کشتی می شود فلسفه آن است این موضوع باعث توجه و ارزش گزاری هنرجویان نسبت به فراگیری و اجرای تکنیک های مودو می گردد./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار