استاندار آذربایجان‌شرقی دامنه اثرگذاری این استان را فراتر از مرزها عنوان کرد و گفت: به همین علت این استان داده شده و به عنوان محور برقراری روابط خارجی با کشورهای همسایه غربی کشور انتخاب شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از تبریز،  احمد علیرضابیگی در  دیدار با داود زمان استاندار هرات افغانستان، به پیوندها و مشترکات عاطفی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان اشاره و اظهار کرد: افزایش رفاه مردم دو کشور از اهداف اصلی توسعه روابط اقتصادی و تجاری دانست .

وی افزود: توسعه روابط با کشورهای جاده ابریشم در دستور کار قرار دارد و بستر برای تعاملات اقتصادی فراهم است، به همین علت با ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که استان آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های متنوع اقتصادی دارد حاضر به سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی با کشور افغانستان هستیم، قطعا افغانستان امن و آباد، ضامن صلح و سلامت منطقه است.

بیگی همچنین گفت: حضور استاندار هرات و هیئت اقتصادی افغانستان در تبریز، باعث تعمیق و بالا رفتن سطح روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و سیاسی آذربایجان شرقی نقش این استان در مبادلات خارجی ایران را حایز اهمیت دانست و افزود: گام های اولیه برای توسعه روابط با کشورهای همسایه شروع شده و درصدد تعمیق مناسبات هستیم.

داود زمان استاندار هرات کشور افغانستان نیز در این دیدار گفت: قرابت قومی و زبانی مردم دو کشور ایران و افغانستان هم امتیاز مناسبی برای حضور بیشتر ایران در بازار های این کشور است.

زمان  همچنین بر سرمایه‌گذاری در افغانستان به منظور استخراج منابع معدنی بکر این کشور تاکید کرد و گفت: فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری فراوانی در افغانستان وجود دارد.

استاندار هرات یادآور شد: عمده مراودات ایران و افغانستان از طریق هرات صورت می گیرد.

استاندار هرات به همراه هیات تجاری برای حضور در اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز حضور دارند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.