مشاور چند رییس جمهور اسبق آمریکا در سخنانی بر دخالت تل آویو در تصمیم گیری های کاخ سفید در قبال موضوع هسته ای ایران مهر تایید زد.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران,"دنیس راس" مشاور عالی رتبه اسبق اوباما ,بیل کلینتون و جورج بوش طی گفتگوی اختصاصی با اندیشکده "واشنگتن برای سیاست های خاور نزدیک"راجع به موضوع هسته‌ای ایران گفت:تحریم ها به تنهایی موفق نیستند و نمی توانند ایران را وادار به تسلیم کنند.باید با حربه گفتگو و فشار بر ایران فایق شد .

بنابر این گزارش,راس اظهار داشت:ما فشار را آن قدر زیاد می کنیم تا ایران وادار به تن دادن به خواسته های ما شود.

این مقام آمریکایی در جای دیگری به صراحت گفت:بین ما و اسراییل در زمینه ایران همگرایی کاملی وجود دارد .ما و تل آیو اهداف مشترکی داریم و آن مانع از شکل گیری ایران هسته‌ای است نه کنار ایران هسته‌ای زندگی کردن.

وی در جایی دیگر آشکارا از وجود ضلع ششم در گفتگو های هسته‌ای با ایران پرده برداشت و گفت:اعمال تحریم‌های فلج کننده خواسته اسراییل بوده است.در واقع با مجری بسیاری از پیشنهادهای اسرائیل در این زمینه هستیم.

مشاور عالی رتبه پیشین چند رییس جمهور آمریکا گفت: تنها تفاوت ما و اسرائیل این است که آن‌ها دائما از کمبود زمان می‌نالند اما برای آمریکا این مسئله برعکس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار