خانه هاي رفاه و خدمات اجتماعي در سراي محلات منطقه 10 در راستاي كاهش و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، حمايت از افراد در معرض آسيب و توانمندسازي آنها راه اندازي مي شود.

فرامرز عظيمي شهردار منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه رشد و تنوع آسيب هاي اجتماعي و پيامدهاي زيان بار آن در جامعه لزوم اجراي برنامه هاي اجتماعي را به خصوص در شهرهاي بزرگ دو چندان مي كند، افزود: فقر، بيكاري و ضعف نظام اجتماعي از جمله فشارهاي ساختاري در رابطه با آسيب هاي اجتماعي است كه شهرداري تهران اين موضوعات را به طور جدي پيگيري مي كند و با تمام توان سعي در رفع مشكلات اجتماعي با همكاري ساير نهادهاي مسئول دارد.
وي تصريح كرد: با عنايت به سياست هاي ابلاغي براي استفاده از پتانسيل هاي محلات، خانه هاي رفاه و خدمات اجتماعي در سراي محلات با هدف شناسايي و توسعه هسته هاي مداخله گر مردمي، تشكيل كانون هاي اجتماعي-تخصصي در محله، شناسايي و احصاي مشكلات و مسائل اجتماعي، تشكيل پرونده اجتماعي ساكنان محله، همكاري و هماهنگي با مديريت محله در راستاي تحقق اهداف مشترك و غيره در حال شكل گيري است تا با همكاري تشكل هاي مردم نهاد گامي در جهت كمك به قشر آسيب پذير منطقه برداشته شود.
عظيمي با تاكيد بر اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي ادامه داد: تهيه و تدوين سياست هاي اجرايي، توسعه ي كارآفريني و شكوفايي استعدادها و توانمندسازي شهروندان در خصوص آشنايي با آسيب هاي اجتماعي و نحوه برخورد با افراد آسيب ديده به منظور جلوگيري از گسترش آسيب هاي بسيار حائز اهميت است.
عظيمي با اشاره به اهم اقدامات منطقه خاطر نشان كرد: آموزش و مهارت آموزي در زمينه ي كارآفريني با هدف فقرزدايي و توانمندسازي اجتماع محور، ساماندهي آسيب ها و حمايت از آسيب ديدگان اجتماعي و افراد در معرض آسيب، ايجاد مراكز مشاوره و ارائه خدمات در زمينه هاي اجتماعي، رواني و محيطي، اتخاذ تسهيلات لازم به منظور كاهش و پيشگيري آسيب هاي اجتماعي با مشاركت ديگر دستگاه ها، نهادهاي مربوطه و تشكل هاي غير دولتي از طريق برقراري گشت هاي شناسايي، راه اندازي گرمخانه براي آسيب ديدگان اجتماعي از قبيل: متكديان، افراد ولگرد، كودكان خياباني، معتادان، حاشيه نشين ها، بي خانمان ها(كارتن خواب ها) و افراد در راه مانده، كمك به افراد نيازمند از اقدامات اين منطقه در راستاي كاهش اين آسيب ها است.
*ايمن سازي ايستگاه هاي BRT
فرزاد اسكندر نژاد معاون اداره فني و ترافيك شهردار منطقه 10 گفت: به منظور ايمن سازي و افزايش ديد اداره فني و ترافيك نسبت به مرمت خطرنما بر روي نرده هاي BRT و نصب شبرنگ بر روي آن اقدام به عمل آورد.
اسكندرنژاد در ادامه با اشاره به مرمت شبكه ايمني اذعان داشت: در راستاي جلوگيري از خسارات احتمالي عمليات مرمت شبكه ايمني در خيابان قزوين ايستگاه شمشيري به اتمام رسيد.
وي تصريح كرد: به منظور ممانعت از توقف خودروها و كاهش بار ترافيكي اين اداره نسبت به مرمت و نصب تابلوي حمل با جرثقيل در خيابان قزوين مقابل فرهنگسراي قرآن اقدام كرد.
*حذف زوايد فيزيكي از خيابان جيحون
ابراهيم قلي زاده رئيس اداره عوامل اجرايي 137 شهرداري منطقه 10 با بيان حذف زوايد فيزيكي از خيابان جيحون و سطح منطقه با همياري سامانه 137 منطقه اظهار داشت: به منظور خدمت رساني به شهروندان، اداره 137 شهرداري نسبت به حذف زوايد فيزيكي در خيابان جيحون، خيابان خواجه زاده اقدام كرد.
قلي زاده اذعان داشت: به منظور رفاه حال شهروندان، عمليات تعمير و مرمت دريچه در خيابان خوش جنوبي بالاتر از خيابان سينا با تلاش اداره 137 به اتمام رسيد.
وي در ادامه با اشاره به همسطح سازي و نصب دريچه در سطح محدوده اعلام كرد: با تلاش اين اداره عمليات همسطح سازي دريچه واقع دربزرگراه شهيد نواب صفوي تقاطع محبوب مجاز انجام شد.
رئيس سامانه 137 شهرداري منطقه 10 از اجراي عمليات تيغه چيني بر روي ديوار بيروني ملك فرسوده در كوچه يوسف زاده خبر داد و عنوان كرد: با تلاش عوامل اجرايي واحد 137 و در راستاي جلوگيري از خطرات احتمالي ناشي از ريزش ملك فرسوده اين اداره نسبت به اجراي عمليات تيغه چيني در كوچه يوسف زاده اقدام به عمل آورد از ديگر اهداف اين عمليات جلوگيري از تردد افراد ناشناس به داخل ملك مذكور اعلام شد.
*چاپ و نصب بنرهاي نما آگهي
علي امرالهي معاون اداره زيباسازي شهردار منطقه 10 با اشاره به چاپ و نصب بنرهاي نما آگهي در سطح منطقه افزود: در راستاي جلب رضايتمندي شهروندان و زيباسازي نماي شهري، عمليات نصب بنر نما آگهي در خيابان حسام الدين به طول 40 متر با تلاش اين اداره انجام شد.
امرالهي ادامه داد: تجمع آلودگي روي نماها، موجب زشتي و از بين رفتن سطح نماي مي شود بنابراين مسئولان و شهروندان هرچند وقت يك بار نسبت به پاكسازي نماها اقدام مي كنند و از آنجا كه پيشرفت و توسعه شهر و حل مشكل ها و معضلات شهري در گرو حركت دو طرفه مسئولان و مردم است در اين راستا اداره زيباسازي با هدف آراستگي منظر شهري و آلودگي هاي بصري نسبت به شست و شوي نماهاي سطح محدوده اقدام به عمل آورد.
معاون اداره زيباسازي شهرداري منطقه 10 اضافه كرد: به منظور رفاه حال شهروندان، عمليات جمع آوري بنرهاي غير مجاز و تاريخ گذشته از خيابان هاي قزوين، سي متري جي، دعوتي، بريانك، افتكاري و عرب با همكاري اداره زيباسازي به اتمام رسيد.
امرالهي با اشاره به پاكسازي و امحاي ديوار نويسي غير مجاز در سطح محدوده خاطر نشان كرد: از آنجا كه آلودگي ها و ناهنجاري هاي موجود در بدنه شهري از جمله مواردي است كه بر زشتي و آلودگي هاي بصري مي افزايد و تاثير نامطلوبي در سيماي شهر مي گذارد لذا اين اداره نسبت به پاكسازي و امحاي ديوار نويسي هاي موجود در سطح منطقه و همچنين با اشاره به پوشاننده امحاي ديوار نويسي هاي خيابان رنجبر، پهلواني و قزوين اقدام كرد اين فعاليت ها با هدف حذف آلودگي هاي بصري و آراستگي منظر شهري انجام شد./ل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار