تبریز/

تلاش برای احیای دوباره جاده ابریشم

استاندار ارزروم ترکیه گفت: تلاش می‌شود تا مسیر جاده ابریشم با استفاده از تکنولوژی‌ها و امکانات ارتباطی مدرن احیا شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از تبریز، صباح‌الدین اوزترک صبح امروز در تبریز با اشاره به راه‌اندازی پرواز تبریز - ارزروم اظهار کرد: در این راستا است که راه‌اندازی پرواز بین تبریز و ارزروم در دستور کار مسئولان دو استان و کشور ایران و ترکیه قرار گرفت.

وی افزود: با راه‌اندازی این پرواز روابط دو استان و حتی دو کشور گسترده‌تر و فعال‌تر می‌شود و رکود ارتباطات در تمام زمینه‌ها بین دو ملت از بین خواهد رفت و شاهد رشد و توسعه مناسبات بین دو استان خواهیم بود.

این مسئول همچنین راه‌اندازی پرواز تبریز - ارزروم را در افزایش نقش بین‌المللی ارزروم و آذربایجان‌ شرقی مهم دانست.

اوزترک در بخشی از سخنان خود به مناسبات و مشترکات فرهنگی دو استان اشاره کرد و گفت: اتحاد و انسجام فرهنگی بین دو ملت صدها سال است که وجود دارد اما اقداماتی نظیر راه‌اندازی این پرواز این اشتراکات را روز به روز تسرعی خواهد داد.

وی خواستار راه‌اندازی دروازه ارزروم در تبریز شد و اضافه کرد: دروازه‌ای در ارزروم به نام تبریز احداث شده که ما نیز خواستار احداث چنین مکانی در تبریز برای برجسته کردن اشتراکات موجود بین دو سرزمین هستیم.

 خط هوایی تبریز – ارزروم به عنوان دومین خط پروازیی تبریز- ترکیه توسط شرکت "ترکیش ایر" راه‌اندازی شده و در فاز نخست هفته‌ای دو پرواز بین دو فرودگاه تبریز و ارزروم با ظرفیت بیش از 150 نفر در هر پرواز انجام می‌شود. /چ1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.