معاون مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سراسر کشور برای ورزش کارگران به 300 مجموعه ورزشی با مساحتی بالغ بر 4 میلیون متر مربع به اختصاص یافته است.

محمد  سلطانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اداره‏ کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه فعالیت‏ های ورزشی و تفریحی کارگران کشور فعال است.

وی با اشاره به سوابق ورزش کارگری در ایران یادآور شد: پیشینه ورزش کارگری در ایران به حدود 40 تا 50 سال قبل باز می ‏گردد.

سلطانی ادامه داد: در طول این بازه زمانی نزدیک به نیم قرن، قوانین خوبی برای پیشبرد اهداف این نهاد مصوب شده است.

معاون مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به واسطه ماده 154 قانون کار، کارفرمایان مکلف هستند تا فعالیت‏ های ورزشی و تفریحی را در زیرمجموعه کارخانجات خود توسعه دهند؛ از این رو، ظرفیت‏ های خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از محل درآمد های این ماده، تاکنون نزدیک به 300 مجموعه ورزشی با مساحتی بالغ بر چهار میلیون متر مربع در سراسر کشور برای کارگران ایجاد شده است.

سلطانی اضافه کرد: علاوه بر این، اماکنی در شهرک‏ های صنعتی و کارخانه‏ های بزرگ تولیدی ایجاد شده است تا به مسائل ورزشی و تفریحی کارگران کشور پرداخته شود.

وی ادامه داد: همه تلاش مجموعه اداره‏کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حضور جامعه کارگری کشور در فعالیت‏ های ورزشی و تفریحی است.

وی افزود: علاوه بر این، سه مجموعه تفریحی و زیارتی در شهرهای بندر انزلی، مشهد و قم نیز از طریق ستاد این وزارت‏خانه ساماندهی شده است تا کارگران در طول سال از امکانات آن بهره‏مند شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.