سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس:

سوريه، دغدغه ديپلماتيك ايران است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس در واكنش به ادعاي وزارت خارجه آمريكا مبني بر نقش‌نداشتن ايران در نشست سوريه، بحران موجود در اين كشور را دغدغه ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران دانست.

سيد  حسين نقوي حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در خصوص نقش ايران در حل بحران سوريه گفت:‌ اشغالگراني همچون آمريكا و رژيم صهيونيستي هيچگاه به دنبال حل مشكل سوريه و هيچكدام از كشورهاي مستقل جهان نبوده و نيستند و اين قبيل اظهارات نيز از اين ديدگاه ناشي مي شود.

وي در ادامه سخنان سخنگوي وزارت خارجه آمريكا را هم‌راستا با اهداف پليد دولتمردان اين كشور دانست و افزود : سران آمريكا با چنين اظهاراتي به دنبال تفرقه افكني در ميان ملتهاي منطقه بوده و كشورهاي را كه در پي حل بحران سوريه هستند، متهم به تلاش براي ايجاد ناامني مي‌كنند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين با تاكيد بر نقش برجسته جمهوري اسلامي ايران در حل دپلماتيك معضل سوريه گفت: حركت كشورهايي چون ايران در جهت تثبيت صلح پايدار در خاورميانه موجب ترس آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي شده است و اين در حاليست كه نقش جمهوري اسلامي ايران در حل بحران‌هاي موجود در منطقه انكارناپذير است.

نقوي حسيني خاطرنشان كرد:‌ حل مساله سوريه از اصول ديپلماتيك جمهوري اسلامي است و ايران همواره راهگشاي مشكلات و معضلات كشورهاي منطقه بوده است.

گفتني است چندي پيش سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا نقشي ايران در نشست سوريه را انكار كرده بود.

/س2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار