در نشست رسانه‌اي دومين جشنواره‌ و نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي تهران؛

سيدمحمد حسيني:ايران به عنوان قطب بازي هاي رايانه‌اي در جهان معرفي مي شود

شناخت و حمايت از ظرفيت‌ها و استعدادها در كنار ايجاد رقابت سالم از اهداف برگزاري نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي است.

به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص اهداف دومين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي تهران گفت:شناخت و حمايت از ظرفيت‌ها و استعدادهاي نيروي جوان كشورمان ايجاد فرهنگ‌سازي و نمايش دادن توانمندي هنرمندان و متخصصان كشورمان در كنار ايجاد رقابت سالم از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است.
وي ادامه داد:ما مي‌خواهيم در شمار كشورهاي ممتاز جهان قرار بگيريم و براي برگزاري جشنواره امسال ميزبان يازده متخصص از كشورهاي اروپايي و آسيايي مي‌شويم.
وي افزود:در اين نمايشگاه ما قصد تبليغ هيچيك از بازي‌هاي رايانه‌اي خارجي را نداشته و فقط از تخصص اساتيد اين حرفه بهره‌مند مي‌شويم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:‌ما مي‌خواهيم ايران را به عنوان قطب بازي‌هاي رايانه‌اي در جهان معرفي كنيم و اكنون جزو 5 كشور برتر جهان بعد از آمريكا،ژاپن،آلمان و چين هستيم.
وي درخصوص معرفي مزايا و فوايد بازي‌هاي رايانه‌اي اظهار داشت:بسياري از بازي‌هاي رايانه‌اي خارجي باعث ترويج فرهنگ بيگانه و ضد مذهبي در ميان خانواده‌ها شده و حس خشونت و پرخاشگري و تهديد را در بين كودكان و نوجوانان كشورمان ترويج داده است و ما به دنبال ايجاد فضاي معنوي و سالم هستيم.
وي افزود:در جشنواره امسال ايده‌هاي قرآني براي اولين بار مطرح مي‌شود و همچنين  به بحث بيداري اسلامي و مقاومت كشورهايي چون فلسطين،لبنان،افغانستان را بعد از سرنگوني مستبدان در بازي هاي رايانه‌اي را درخشان‌تر پيگيري مي‌كنيم.
وزير ارشاد درخصوص آثار ارسال شده به دومين جشنواره بين‌المللي بازيهاي رايانه‌اي افزود:تعداد آثار دو برابر شده و ما به رشد صددرصد رسيديم و اكنون زماني است كه بايد بازي هاي رايانه‌اي را جدي گرفته و در صدد عرضه آنها برآييم.
وي ادامه داد:به دليل شكل گيري اين چرخه و توليد كنندگان نيازمند حمايت صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و نيز بخش خصوصي هستيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد‌:دو سالي از نقد هاليوود در جشنواره فيلم فجر مي‌گذرد و ما مي‌خواهيم نقد‌هايي اينچنيني را در خصوص مباحث ديگر فرهنگي خود و شيوه‌هايي را كه رژيم صهيونيستي درخصوص جلوه دادن اين مطلب كه ايران كشور اسلامي ستيزي است  را بيشتر به گفتگو بگذاريم.
وي ادامه داد:انتظار داريم همه نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي از توليد محصولات حمايت كنند تا بتوانيم نمايشگاه را هرچه باشكوه‌تر از گذشته برپا كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود:ما به اين باور رسيده‌ايم كه بايد روي پاي خود بايستيم و اكنون  در آسيا بعد از كشور چين،ژاپن، هند و كره نام ايران در بازي‌هاي رايانه‌اي نيز در حال درخشش است.
همچنين؛مينايي،مديرعامل بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي دومين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي گفت: ايده‌هاي بازي‌هاي بيداري اسلامي اعم از كاراكتر،مسابقه ايده‌هاي قرآني،برخط،آنلاين،بزرگ و كوچك،جزء بخش‌هاي اصلي اين جشنواره است.
وي تصريح كرد:در بخش دانش‌آموزي،در طراحي كاراكتر و مسابقه ايده‌هاي قرآني و در روزهاي پاياني مهلت ارائه آثار 187 اثر به دست ما رسيد كه از ميان آنها 26 اثر به بازي هاي بزرگ، 37 اثر به بازي هاي كوچك، 17 بازي آنلاين، 19 بازي موبايل، 41 كاراكتر ، 35 بازي دانش‌آموزي و 30 بازي جديد كه در هيچ نمايشگاهي نبوده در دومين نمايشگاه بين‌المللي رايانه‌اي رونمايي مي‌شود.
وي ادامه داد: 40 بازي در دانشگاه شمال و 38 بازي در دانشگاه كاشان ساخته شده كه امسال نمايشگاه را تخصصي‌تر در اين حوزه جلوه مي‌دهد.
مديرعامل بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي در ادامه افزود:براي نخستين بار 12 كارگاه بازي سازي توسط انستيتوي ملي بازي‌سازي از صفر تا 100 را نشان داده و نزديك به 10 تيم بازي‌سازي فعال را در نمايشگاه خواهيم داشت.
وي افزود:بيش از 12 كتاب در زمينه بازي‌هاي رايانه‌اي مطرح شده و فيلم‌هايي درخصوص موتورهاي بازي‌سازي و موتورهاي گرافيكي و دايرةالمعارف‌هاي بازي نيز دوبله شده است.

بحث خانه سينما تمام شده است


همچنين؛سيدمحمد حسيني در خصوص انتخاب مصلاي تهران براي برگزاري جشنواره افزود: مصلي از جهاتي در مركز شهر واقع شده و افراد به راحتي مي‌توانند به آن دسترسي داشته و نيز از فضاي گسترده‌تري نسبت به برج ميلاد  كه سال گذشته جشنواره در آن برگزار شد،برخوردار است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر تعطيل شدن خانه سينما گفت:بحث خانه سينما از نظر ما تمام شده است و ما مشكلي با هنرمندان كشورمان نداريم،اما اگر از طرف هر ارگاني اتفاقاتي را مبني بر عمل‌نكردن به دستورات قانون شاهد باشيم حتما در آن زمينه اقدام مي‌كنيم،چرا كه در غيراين صورت بايد به ارگان‌هايي چون مجلس پاسخگو باشيم.
وي ادامه داد:هر نهادي كه بخواهد در راستاي هنر و حتي فيلمسازي گام بردارد؛بايد اين گام در راستاي جمهوري اسلامي ايران باشد،در غير اين صورت ما مجبوريم يا قوانيني را اصلاح كنيم و يا به حذف ارگاني بپردازيم.
با اهالي نشر چشمه مشكلي نداريم

حسيني در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر تعطيل شدن نشر چشمه،تصريح كرد:ما با اهالي نشر چشمه هم مشكلي نداشته و نداريم اما،ناشران بعد از چاپ چند كتاب و اشعار مبتذل بدون هيچ گونه حذف و اضافه‌اي در اين خصوص اين كتابها را كه مغايرت با فرهنگ جمهوري اسلامي ايران را داشت،به چاپ رسانده و ما نيز مجبور به توقيف اين انتشارات شديم.
وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي درخاتمه عنوان كرد:اين نمايشگاه از 6 تيرماه ارائه كننده بهترين بازي‌هاي رايانه‌اي در سطح كشور بوده و تا 10 تيرماه به كار خود ادامه خواهد داد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار