رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل در بازار کار با سایر بازارهای اقتصادی متفاوت است تعادل در این بازار را تنها با ایجاد سرمایه گذاری و افزایش تولیدات امکان پذیر دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سپهری گفت: تورم و بیکاری دو شاخص مهم اقتصادی به شمار می رود و ارزیابی و سنجش وضعیت هر کشور از طریق شاخص هایی هم چون تورم، بیکاری، رشد ملی و بهبود توزیع درآمد صورت می گیرد.
وی افزود: ایجاد تعادل در بازار کار با سایر بازارهای اقتصادی متفاوت است و تعادل در بازار کار تنها با ایجاد سرمایه گذاری و افزایش تولیدات امکان پذیر خواهد بود.
سپهری خاطر نشان کرد: باید تولید، امنیت و سرمایه گذاری تحقق پیدا کند تا شاهد ایجاد اشتغال در جامعه باشیم.
در ادامه اشتهاردی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص سفر اخیرش به استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در استان بوشهر ظرفیت ها و استعدادهای خوبی وجود دارد که در کمتر استانی یافت می شود.
وی افزود: توسعه در صنایع نفت و گاز، صیادی، تجارت و گردشگری و بیش از 700 کیلومتر مرز آبی از ظرفیت های استان بوشهر است که استعداد کار آفرینی را دارد و باید از ذخایر آبی و فلات قاره آن استفاده بهینه کرد.
اشتهاردی در ادامه تصریح کرد:‌همان طور که در پارس جنوبی متخصصان ایرانی مشغول به کار هستند باید امکانی فراهم شود که در ذیل سند توسعه استان بوشهر بتوان مراکز علمی و فناوری و موسسه های دانش بنیان را تاسیس و توسعه داد.
وی گفت: بر این مبنا وجود پارک های علم و فناوری استان بوشهر را باید بیش از گذشته جدی گرفت و این ظرفیت وجود دارد که نه تنها اداره آموزش فنی و حرفه ای استان بلکه سایر ادارات این روند را ادامه دهند و با پارک ها به طور دقیق و تضمین شده قرار داد همکاری امضا کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ممکن است این پارک ها مشکلاتی داشته باشند اما ارتباط با مراکز علمی و  دانشگاهی ثمرات زیادی را به دنبال دارد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار