در میان استقبال گرم علاقمندان از شب پایانی اجرای ارکستر مجلسی ارمنستان؛

آخرین برنامه "لوریس چکناواریان" با جشن هفتاد و پنج سالگی او همراه شد

آخرین برنامه ارکستر مجلسی ارمنستان، در میان استقبال گرم علاقمندان و با برپایی جشن هفتاد و پنج سالگی لوریس چکناواریان اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، دراین برنامه ارکستر مجلسی ارمنستان به رهبری لوریس چکناواریان در دو بخش قطعات گزیده­ای از باله گایانه، اسپارتاکوس و ماسکاراد را از "خاچاطوریان" و اورتور، والس­ها و پولکاها را از "اشتراوس" به اجرا در آورد.
در آغاز برنامه و در حالی که چکناواریان سرگرم توضیح در خصوص بخش­های متنوع آخرین شب کنسرت خود بود، به ناگهان با کیک تولد خود و تشویق مکرر حضار در تالار مواجه شد؛ در این لحظه ارکستر مجلسی ارمنستان قطعه "تولدت مبارک" را نواخت و چکناواریان شمع هفتاد و پنج سالگی خود را خاموش کرد. در پی این لحظات "دکتر حجت­اله ایوبی" رئیس موسسه فرهنگی اکو و "سید علیرضا حسینی" مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان حامیان اصلی این رپرتوار موسیقی، ضمن تقدیر از لوریس چکناواریان و ارکستر مجلسی ارمنستان، از چرایی و چگونگی شکل گیری این برنامه سخن گفتند.
چکناواریان نیز در طی سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این برنامه دو هفته­ای موسیقی کلاسیک، ابراز امیدواری کرد که بار دیگر بتواند در تالار وحدت برای علاقمندان خود اجرای برنامه داشته باشد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار