پهلوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آقای صالحی با پاسخگویی به مجلس سوء تفاهم‌ها را برطرف کند

دبيرکل جامعه اسلامي دانشجويان گفت:صالحي هدف از دیدار با همتای انگلیسی خود را برای نمایندگان تبیین کند تا سوء تفاهم ها برطرف شود..

محمد پهلوان دبيرکل جامعه اسلامي دانشجويان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در ارتباط با ديدار اخير صالحي وزير امور خارجه کشورمان با همتاي انگليسي خود اظهار داشت: اقدام اخير علي اکبرصالحي مبنی بر دیدار با ويليام هيگ، خلاف منافع و عزت ملي ايران بود.
 
وي با تاکید بر اینکه از تعطيلي سفارت خانه روباه پير در کشورمان بسيار خوشحاليم، اظهارداشت: قطع روابط ديپلماتيک با انگلیس در اين مدت زمان هيچ ضرري را متوجه ايران در عرصه داخلي و بين المللي نکرده است.
 
پهلوان در ارتباط با اهداف انگليس عليه ايران ابراز داشت: توطئه و اقدامات شوم عليه کشورمان و هم چنين تبليغات گسترده و منفي فرهنگي از طريق رسانه هاي بيگانه همچون BBC فارسي و يا تعطيلي شبکه پرس تي وي ازجمله فتنه انگيزي هاي آنها عليه ايران هستيم.
 
وي در ادامه خاطرنشان کرد: زماني مي توانيم با کشور انگليس روابط ديپلماتيک برقرار کنيم که آنان در قبال اقداماتي که عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران جوابگو باشند و از ملت فهيم ايران عذرخواهي کنند و اينکه نسبت به سياست هاي خود عليه کشور تجديد نظر کنند.

دبيرکل تشکيلات جامعه اسلامي دانشجويان تصريح کرد: اميدواريم وي در ديدارش با همتاي انگليسي خود آنان را متوجه اشتباهات گذشته خود کرده باشد و تذکرات لازم را در اين باب به آنان داده باشد.

اين فعال دانشجويي با تأکيد بر مبناي اساسي نظام جمهوري اسلامي اظهار داشت: شعار و اساس جمهوري اسلامي " نه شرقي، نه غربي" است و بايد مبناي کار وزير امورخارجه درعرصه بين المللي هم برهمين منوال باشد.

وي با اشاره به واکنش مجلس شوراي اسلامي نسبت به اقدام صالحي تأکيد کرد: با توجه به اینکه وزرای دولت باید نسبت به عملکردشان به مجلس پاسخگو باشند، صالحي باید هدف اصلی خود را از این دیدار برای نمایندگان تبیین کند تا سوء تفاهم ها برطرف شود..
 
پهلوان با تاکید بر اینکه مسئولان کشور نمایندگان مردم در عرصه های مختلف هستند، خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت باید بدانند که نسبت به خواسته های ملت مسئولند و باید منعکس کننده خواسته های آنان باشند.
 
وي درپايان تأکيد کرد: جريان دانشجويي خواستار پاسخگویی شفاف صالحي در مقابل ايجاد روابط مجدد با انگليس است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار