ارومیه/ باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

تاكید مسوولان نقده بر جذب سرمایه گذاران منطقه

مسوولان سازمان ها و نهادهای دولتی نقده در نشست اعضای شورای اداری این شهرستان بر جذب و بكارگیری سرمایه گذاران برای انجام پروژه های بزرگ اقتصادی و عمرانی تاكید كردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، یكی از عمده راه های پیشرفت و آبادانی هر منطقه ای جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف است، اما چیزی كه در این میان اهمیت ویژه ای دارد، تامین امنیت سرمایه گذار و ایجاد اطمینان خاطر در وی مبنی بر سرمایه آورده شده است.

شناسایی پتانسیل ها و مراكز مستعد سرمایه گذاری شهری و نیز شناسایی سرمایه گذاران و دعوت به كار از آنان در قالب تشكیل نشست های كارگروهی می تواند در روند امور آبادانی هر منطقه ای موثر باشد.

در همین چارچوب، شورای اداری نقده، با این رویكرد مهم تشكیل شد كه در آن مسوولان بر شناسایی و جذب سرمایه گذاران تاكید كردند.

فرماندار نقده، در این نشست از شناسایی و تكمیل آمار سرمایه گذاران این شهرستان تا 15تیر خبر داد و گفت: این اقدام برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای انجام فعالیت های عمرانی، اقتصادی و پیشرفت امور شهری لازم است.

'حسین یوسفی'، تاكید كرد: باید موانع و محدودیت ها برای پیشبرد امور از میان برداشته و زمینه برای پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر منطقه فراهم شود.

وی، همچنین با اشاره به توجه مسوولان در خصوص به اتمام رسیدن پروژه های مصوب سفر رییس جمهوری به این شهرستان اظهار داشت: تبدیل وضعیت بیمارستان امام خمینی(ره) نقده از 96 به 200 تختخواب از جمله این طرح ها بوده كه تاكنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

فرماندار نقده، از تمامی مسوولان خواست با مراجعه حضوری به فرمانداری پیگیر موانع و مشكلات پیش روی اجرا و اتمام این طرح ها باشند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به مشاركت 85 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با احترام به رای مردم و به دور از هرگونه تعصب قومی ،كیفیت و اندیشمند ورزی دو شاخص مهم در راس امور برای خدمت به مردم قرار دارد.

:عبدالكریم حسین زاده'، از مسوولان خواست با همكاری و همدلی همدگیر برای آبادانی منطقه تلاش كنند.

وی، توانمندی ها و پتانسیل های نقده در زمینه اقتصاد و كشاورزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام این پتانسیل ها با جزئیات هرچه تمام و نظرات كارشناسی شناسایی و برای اتخاذ تدابیر ویژه به كار گرفته می شوند.

حسین زاده، خاطرنشان كرد: به دور از اندیشه ها و غرض ورزی های شخصی، به فكر پویایی و آبادانی بوده و همواره گروه های متخصص برای انجام امور به صورت گروهی تشكیل شود.

همچنین امام جمعه نقده، اصل رسالت انبیا را رعایت عدالت الهی عنوان و تاكید كرد: این مهم همواره باید سرلوحه امور مدیران دینی و اسلامی قرار گیرد.

حجت السلام 'محمد حیدری زاد'، موفقیت یك مدیر در جامعه و نظام اسلامی را منوط به صالح، كامل و حكیم بودن وی عنوان كرد.

وی، بر حل مشكل بیكاری جوانان تاكید كرد و افزود: مسوولان باید بیش از پیش از طرح های كارآفرینی و خوداشتغالی جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی حمایت كرده و آن ها را در پیچ و خم های اداری گرفتار نكنند.

امام جمعه نقده از مسوولان خواست، با ایجاد اطمینان خاطر در سرمایه گذاران زمینه را برای جذب آنان در جهت پیشرفت و آبادانی این شهرستان فراهم كنند.

رییس اداره تعاونی روستایی نقده هم با ارائه گزارش عملكرد این نهاد در سال گذشته افزود: اتحادیه شركت های تعاونی روستایی این شهرستان بر اساس ارزشیابی صورت گرفته در سال گذشته در بین 17 اتحادیه تابعه سازمان تعاون روستایی موفق به كسب رتبه نخست در آذربایجان غربی شد.

محمد گل محمدی، برگزاری دوره های آموزشی برای كاركنان، احداث یك باب سالن ورزشی ویژه كارمندان این اداره، بهسازی پنج باب مركز فروش مواد نفتی، توزیع سه هزارو 300 تن انواع كود شیمیایی و 60 تن گندم به كشاورزان را از جمله اقدام های مهم انجام شده عنوان كرد.

وی، همچنین اظهار داشت :به تعداد یك هزار و854نفر از كشاورزان تسهیلات بانكی به ارزش 15میلیارد و 500 میلیون ریال ارائه شده است.

گل محمدی،اضافه كرد: تاخیر در ارسال محموله های كود شمیایی در سال جاری موجبات نارضایتی كشاورزان منطقه را فراهم كرده كه در این خصوص توجه و پیگیری جدی مسوول اداره جهاد كشاورزی لازم و ضروری است.

رییس اداره بازرگانی نقده نیز با اشاره به دو هزارو 596 بازرسی صورت گرفته در بخش واحدهای خرده فروشی، گران فروشی،تقلب در كسب و درج نكردن قیمت را عمده تخلفات صورت گرفته در این بخش عنوان كرد.

'قربان انوشه'،با اشاره به اینكه واحد بازرسی و نظارت اداره بازرگانی نقده عنوان نخست را در بین واحدهای بازرسی آذربایجان غربی به خود اختصاص داده افزود: بر اساس 55 گزارش دریافتی از مردم و بازرسی صورت گرفته 22 مورد به عنوان متخلف شناسایی و به مراكز قضایی معرفی شده اند.

وی، اظهار داشت: در سایر واحدهای فروش كالا نیز از 739 واحد بازرسی شده و برای 49 مورد پرونده قضایی به ارزش ریالی 21 میلیون ریال تشكیل شده است.

انوشه، عمده تخلفات صورت گرفته را در بخش انواع كیف و كفش، شیرینی، آجیل و خشكبار، میوه و تزئینات خودرو عنوان كرد.

وی، فعالیت های این اداره در حوزه بازرگانی خارجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاری پنج فقره كارت بازرگانی جدید صادر و مدت چهار فقره دیگر نیز تمدید شده است.

وی، با بیان اینكه اطلاعات واحدهای اصناف نقده به طور یكصد درصد در سایت اصناف به ثبت رسیده اظهار داشت: صدور 144 اخطاریه به واحدهای صنفی،پلمپ 19 واحد صنفی فاقد پروانه كسب ،صدور 65 فقره پروانه كسب صنفی و معرفی 147 نفر به سازمان های مربوطه برای بیمه از جمله مهمترین اقدام های صورت گرفته از سوی اداره بازرگانی نقده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.