یحیی‌زاده:

تمام نمايندگان در كميسيون توليد ملي عضو شوند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت: همه 290 نماينده مجلس بايد به عضويت كميسيون توليد ملي مجلس درآيند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدجلال یحیی‌زاده در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه ۴ تیر) مجلس در مخالفت با طرح تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: مخالفت بنده به هیچ وجه به معنی مخالفت با موضوع جهاد اقتصادی و حمایت از تولید نیست.
وی افزود: در بدو امر تشکیل مجلس نهم با توجه به آیین‌نامه روسای شعب، بعضی از کمیسیون‌ها را دچار مشکل کردند در حالی که در ماده آیین‌نامه ذکر شده سقف و تعداد اعضای کمیسیون‌ها امکان افزایش و کاهش را دارد.
نماینده تفت و میبد با اشاره به وجود کمیسیون های ویژه در مجالس گذشته خاطرنشان کرد:کمیسیون ویژه‌ای که قرار باشد 15 نفر از کمیسیون‌های دیگر در آن جمع شوند، شاید خیلی نتواند به موضوع مورد نظر بپردازد.
یحیی زاده با بیان اینکه برای حضور نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف وقت زیادی صرف شده است، گفت: آیا در کمیسیون‌های تشکیل شده همچون کمیسیون اقتصادی که تعداد اعضای آن هم افزایش پیدا کرده است، امکان بررسی موضوعات مهمی همچون تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ وجود ندارد که قرار است کمیسیون جدیدی تشکیل شود.
یحیی‌زاده ادامه داد: اگر ما به خاطر اهمیت می‌گوییم که باید کمیسیون ویژه تشکیل شود، این کمیسیون باید مرکب از ۲۹۰ نفر نماینده باشد اما با توجه به سقفی که در آیین‌نامه ذکر شده و تعداد ۱۵ نفر در نظر گرفته شده است، چنین نیتی حاصل نخواهد شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تشکیل چنین کمیسیون‌هایی نه تنها توجه نکردن به یک موضوع مهم است، بلکه بی‌توجهی به کمیسیون‌های تخصصی است./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار