سالروز خجسته ميلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) حماسه آفرين دشت كربلا بنام روز جانباز ناميده شد. جانبازاني كه حكايت شگفت آفريني آنها در عرصه هاي جهاد و حماسه، تكان دهنده بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ثبت احوال؛ هم اكنون بيش از يك ميليون و 200 هزار ايراني مزين به نام، القاب و كنيه هاي حضرت عباس هستند و نام عباس بيش از 600 هزار بار در اين پايگاه به ثبت رسيده است.
نام سقا نيز كه از القاب حضرت عباس (ع) است، 423 بار و نام هاي ابوالفضل 490 هزار و 257بار، ابوالقاسم 95 هزار و 183 بار و ابوفاضل 587 بار، از فراوان ترين كنيه هاي ايشان است كه در پايگاه ثبت احوال به ثبت رسيده است.
تابش طلايي آفتاب، چهارمين روز شعبان سال 26هجري قمري را در مدينه نوري ديگر مي بخشيد. بلور دلهاي شيفتگان اميرمومنان علي (ع) لبريز از شور و شوق مي شد و كوچه هاي بني هاشم آغوش خود را به روي زائران خانه حضرت مي گوشد.
چهره علاقه مندان اهل بيت (ع) را شبنم شادي فراگرفته بود و براي ديدار نورسيده مولاي خويش، بر يكديگر پيشي مي گرفتند.
شور و شعف، خانه علي (ع) را فرا گرفته و نگاه همگان به سخاوت لبان مولا بود تا نام نوزاد را نظاره كنند و شيريني اولين كلام او را بيابند.
هنگامي كه حضرت ابوالفضل عليه السلام بدنيا آمد، ام البنين نوزاد را به دست امير مومنان علي (ع) داد تا نامي براي وي گزيند.
حضرت در گوش راست وي اذان و در گوش چپش اقامه گفت تا از همان ابتدا جانش با نواي خوش آن صفا يابد و سپس فرمودند؛ من او را به نام عمويم عباس مي نامم.
سپس دستهاي نوزاد را بوسيد و اشك بر صورتش جاري شد و فرمود؛ گويا مي بينم اين دست ها در كنار رود فرات در راه ياري به دين خدا قطع خواهد شد.
مرداني كه هشت سال در برابر يورش گسترده و همه جانبه دشمنان نور و روشنايي ايستادگي كرده اند و مقاومتشان را نشان فرشتگان دادند، آنها فقط قهرمانان جسم نيستند؛ بلكه پهلوانان روح نيز هستند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار