تبریز/

احیای راه ابریشم موجب تعمیق پیوندها خواهد شد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: احیای راه ابریشم موجب تعمیق پیوندهای موجود بین ملتهای واقع در این مسیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، احمد علیرضابیگی امروزدر دیدار با وزیر بهداشت تركیه با اشاره به اینكه راه ابریشم فقط نقش تجاری و اقتصادی نداشته و توسعه روابط فرهنگی را نیز سبب خواهد شد، اظهاركرد: انتقال اسلام از طریق جاده ابریشم به چین نشانگر این موضوع است.
وی با بیان اینكه اقدامات مهمی برای توسعه همكاری های ایران و تركیه به اهتمام مسوولان دو كشور صورت گرفته است، گفت: برای تحقق اهداف تعیین شده نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیتها هستیم.
علیرضابیگی اظهاركرد: اگر این ظرفیتها بر بستر مشتركات قرار گیرد، بیشتر اثرگذار خواهد بود.
وزیر بهداشت تركیه هم تحقق نیافتن اهداف را نشانه ناتوانی در استفاده از ظرفیتها دانست و گفت: با وجود تفاهم مقام های دو كشور و اشتراكات دینی سطح همكاری ها باید بیش از این باشد.
رجب آكداغ گفت: مبادلات تجاری دو كشور در سال 2000 میلادی یك میلیارد دلار بود و اكنون به 14 میلیارد دلار رسیده است و این نشانگر بهبود اوضاع است.
 وی با اشاره به اینكه هر دو كشور ایران و تركیه در مسیر توسعه قرار دارند، افزود: با وجود تحریم های غرب علیه ایران، این كشور مسیر توسعه را طی می كند و ما هم این تحریم ها را تایید نمی كنیم. وزیر بهداشت تركیه تاكید كرد: در خصوص استفاده ایران از انرژی هسته ای تا زمانی كه به عنوان سلاح استفاده نكند مخالفتی نداریم.
 وی سومین اجلاس راه ابریشم را دارای اهمیت بسیار دانست و گفت: تجار و بازرگانان راه خود را می یابند و ما نباید مانع ایجاد كنیم. وزیر بهداشت تركیه به همراه هیاتی از استان ارضروم برای شركت در اجلاس راه ابریشم به تبریز سفر كرده است. /ب
برچسب ها: احیا ، تعمیق ، پیوندها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.