دهدشت/

680 روستای کهگیلویه زیر پوشش سوادآموزی قرار دارد

رئیس آموزش و پرورش دهدشت گفت: هم‌اکنون تعداد 680 روستای کهگیلویه زیر پوشش سوادآموزی قرار دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از دهدشت، فریدون فاطمی‌زاده در همایش بزرگ رونمایی سند راهبردی سوادآموزی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: طی مدت زمانی که بخش‌نامه طرح سوادآموزی دریافت شد نشست‌هایی تشکیل دادیم تا با همکاران افق سازمانی شهرستان را ترسیم کنیم.

وی افزود: جلسات مشترکی بین مدیران کهگیلویه برگزار شد و افق سوادآموزی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمی‌زاده عنوان کرد: در این شهرستان با همکاری مسئولان برنامه‌هایی تدارک دیدیم و بی‌سوادان را شناسایی کرده تا در رفع این معضل گام موثری برداشته باشیم.

این مسئول با بیان این که همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش باید در این ارتباط نقش داشته باشند، بیان کرد: با برنامه‌ریزی و تدابیر درست باید از ظرفیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بهره گرفته شود.

رئیس آموزش و پرورش دهدشت اذعان کرد: مردم و به خصوص مسئولان باید گامی اساسی در این راستا بردارند تا بی‌سوادی که لکه نامناسب و وصله ناجور در جمهوری اسلامی است، یک بار برای همیشه برداشته شود.

وی در رابطه با دوره تحکیم سواد بیان کرد: گروه‌های ما در دوره تحکیم سواد طبق آمارگیری سال 90 تعداد 17 گروه بوده که شامل 172 فراگیر بوده و برای سال 91 تعداد 41 گروه با 494 فراگیر و همچنین در سال 92 تعداد 66 گروه با 666 فراگیر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

فاطمی‌زاده در خصوص عملکرد آموزش و پرورش در طرح سوادآموزی سال 91 با ارائه گزارشی عنوان کرد: در این راستا تعداد 140 نفر آموزشیار قرار داده‌ایم که سه نفر به صورت قراردادی و 137 نفر حق‌التدریسی است.

این مسئول تاکید کرد: 680 روستا تحت پوشش طرح سواد‌آموزی داریم که تعداد تحت پوشش برون‌سپاری 280 نفر در 285 دوره تکمیلی در سطح روستاها است.

رئیس اداره آموزش و پرورش دهدشت تعداد مجتمع‌های زیر پوشش را 55 مجتمع اعلام کرد و افزود: تعداد کلاس‌های سواد‌آموزی 43 کلاس با 308 دانش‌آموز و تعداد کلاس‌های تکمیلی 25 کلاس با 176 دانش‌آموز است.

وی بیان داشت: تعداد تحت پوشش تکمیلی شهرستان کهگیلویه 108 نفر و تعداد دوره‌ها 63 کلاس با 690 نفر فراگیر بوده است.

فاطمی‌زاده متذکر شد: تعداد بی‌سوادان مطلق بر اساس پالایش اسمی در سطح شهرستان 700 نفر بود که حدود 590 نفر زیر پوشش قرار گرفته و مابقی تا پایان سال جاری زیر پوشش قرار خواهند گرفت./ج1

برچسب ها: سواد ، دهدشت ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.