تظاهرات يمني ها/مردم خواهان کناره گيري بقاياي رژيم صالح هستند

پايتخت يمن شاهد برپايي تظاهرات گسترده عليه بقاياي رژيم علي عبدالله صالح بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، شرکت کنندگان در اين تظاهرات خواستار کناره گيري بقاياي رژيم وي اعم از نزديکان و معاونان وي شدند.
تظاهرکنندگان تاکيدکردند انقلاب تا تحقق همه اهداف آن بايد ادامه پيدا کند.
منابع سياسي اعلام کردند رهبران جنوب با شرکت در گفتگو موافقت کرده اند مشروط به اين که گفتگوها در خارج از يمن برگزار و به حق جنوبي ها براي تعيين سرنوشت شان اذعان شود.
اين تظاهرات براي اولين بار پس از آغاز انقلاب يمن در نزديک ميدان سبعين و کاخ رياست جمهوري برگزار شد و تظاهرکنندگان از خيابان ها و کوچه هاي محله اي که منزل صالح در آن قرار دارد عبور کردند. اين اقدام تظاهرکنندگان نشان دهنده اصرار آنها بر تحقق همه اهداف انقلاب است.
يکي از تظاهرکنندگان مي گويد: ما ديوار ترس را خراب کرده ايم. قبلا اين مناطق بسته و ورود ما به اينجا ممنوع بود.
يکي ديگر از تظاهرکنندگان گفت: اين تظاهرات نشان دهنده ادامه انقلاب است. ما مي خواهيم بگوييم تا دستيابي به همه اهداف انقلاب در صحنه هستيم.
در بخش ديگري از گزارش آمده است: همزمان با ادامه فعاليت هاي انقلابي در يمن، مبارزات عليه گروه هاي مسلح در جنوب يمن نيز ادامه دارد و مقامات اين کشور از سيطره بر آخرين مواضع القاعده در استان شبوه خبر دادند. اين در حاليست که برخي بيم آن دارند که اين سيطره موقت و منوط به مانورهاي گروه هاي سياسي باشد.
محمد جسار نويسنده و کارشناس سياسي يمني گفت: حضور اعضاي القاعده در مناطق مختلف تابع اوضاع سياسي است و با توجه به اوضاع سياسي شدت و ضعف پيدا مي کند.
برچسب ها: یمن ، تظاهرات ، صالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار