خارجي ها در ايران سهامدار مي شوند

سرمايه گذاران خارجي مي توانند با حضور در بورس تهران و دريافت کد سهامداري از بورس به جمع سهامداران ايراني بپيوندند .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، حامد سلطاني نژاد، مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي با اشاره به اينکه شرايط براي حضور سرمايه گذاران خارجي در بازار سرمايه تسهيل شده است، اظهار داشت: مقرراتي به تصويب رسيده است که بر اساس آن سرمايه گذاران خارجي مي توانند با دريافت يکسري مجوز به بازار سرمايه وارد شوند.
مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي با اشاره به اينکه براي سرمايه گذاران خارجي در بورس راهنماهايي درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: شرايط آسان براي سرمايه گذاران خارجي موجب مي شود خارجي ها بتوانند به سادگي وارد بازار شوند.
وي افزود : مشوق هايي در اين خصوص براي ورود سرمايه گذاران خارجي پيش بيني شده است که اميدواريم شاهد افزايش تعداد سرمايه گذاران خارجي در بازار سرمايه باشيم.
مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي در ادامه به رشد تعداد سرمايه گذاران حقيقي حاضر در بازار سرمايه در زمان نوسان هاي بازار طلا و ارز اشاره کرد و گفت : نوسان طلا و ارز مانعي براي ورود سرمايه گذاران حقيقي به بازار سرمايه به شمار نمي رود، چراکه در بازار سرمايه شرايطي براي سرمايه گذاري در بازار سکه هم فراهم است.
سلطاني نژاد با تاکيد بر اينکه سرمايه گذاران بازار طلا مي توانستند در معاملات آتي سرمايه گذاري کنند، اظهار داشت: اين ابزار مالي مي تواند راه را براي سرمايه گذاران بازار طلا و ورود سرمايه هايشان به بورس هموار کند .
وي با اشاره به اينکه گواهي ارزي صادراتي هم در آينده نزديک به بازار سرمايه وارد مي شود، تصريح کرد: با ورود اين گواهي هاي ارزي به بازار سرمايه سرمايه گذاران بازار ارز هم به تالار شيشه اي وارد شمي شوند.
مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي در ادامه وضع حاکم بر تالار شيشه اي را مد نظر قرار داد و گفت: سهامداران بايد از رفتار احساسي در بازار سرمايه پرهيز کنند .
وي با اشاره به سرمايه گذاران حرفه اي در روزهايي که بازار منفي است اقدام به خريد سهام مي کنند، خاطرنشان کرد: همين سرمايه گذاران که از هر گونه رفتار هيجاني در بازار پرهيز مي کنند در روزهايي که قيمت ها روند صعودي را در پيش مي گيرند، سهامشان را مي فروشند.
مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي خطاب به سرمايه گذاران تازه وارد بازار گفت: سرمايه گذاراني که به تازگي وارد بازار شده اند بهتر است از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري براي خريد و فروش سهام اقدام کنند./س
برچسب ها: سهام ، بورس ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار