معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: از زمان آغاز اجراي طرح آزادراه ساوه- همدان بيش از 1200 شغل مستقيم و 1500 شغل غير مستقيم ايجاده شده كه شامل نيروي انساني فني متخصص و كارگري است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن احمدي نوري درباره ضرورت ساخت بزرگراه‌ ساوه- همدان گفت: وزارت راه و شهرسازي در صدد گسترش و توسعه كريدورها و دالان‌هاي ترانزيتي در جهت رونق اقتصادي كشور است.
وي افزود : اين آزادراه با هدف اتصال مركز به غرب كشور از تهران آغاز مي شود و به مرز خسروي مي رسد كه با نام آزادراه كربلا نيز شناخته مي‌شود.

احمدي نوري گفت : با بهره برداري كامل اين آزادراه در سال 91 علاوه بر تسهيل در تردد زوار عتبات عاليات، ارتباط ترانزيتي با عراق و سوريه و حاشيه مديترانه برقرار مي‌شود كه  تأثير به سزايي در اقتصاد منطقه دارد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌هاي كشور احداث آزادراه ساوه- همدان را موجب كاهش 40 كيلومتري مسير تهران - همدان دانست و افزود: مسير 330 كيلومتري تهران-همدان به 290 كيلومتر تبديل مي شود.
احمدي نوري با اشاره به اين كه انجام هر پروژه‌اي در سطح ملي داراي مشكلات خاص خود است، گقت: خوشبختانه در اين پروژه مشكلات فني و محيطي وجود نداشت. اما فقر مصالح راه‌سازي در استان همدان يكي از مشكلاتي است كه همچنان با آن مواجه هستيم و برخي مصالح از فاصله بيش از 100 كيلومتري به محل اجراي پروژه منتقل مي‌شود.
وي تأمين اعتبارات مالي را جزو مشكلات اجراي اين پروژه در مراحل قبلي معرفي كرد و افزود: تأمين منابع مالي از سوي سرمايه‌گذار و وزارت راه و شهرسازي يكي از مسايل اجراي آزادراه ساوه- همدان بود كه با سفر هيأت دولت به استان همدان و تخصيص 33 درصدي اعتبار به سازمان توسعه راه‌ها، 17 درصد سازمان راهداري و 50 درصد وزارت راه و شهرسازي اين مشكل به طور كامل بر طرف شد./س
برچسب ها: آزادراه ، توسعه ، ساخت ، شغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار