نکات مهم و کلیدی لب تاپ

قبل از اتصال به اینترنت یا اتصال Flash Memory مطمئن شوید كه لپ تاپ شما حداقل بوسیله آنتی ویروس(antivirus ) و نرم افزار ضد جاسوسی (antispyware ) محافظت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، امروزه به دلیل رقابت شرکت های مختلف در بازار جهانی و دستیابی سریع به فناوری های نوین، تنوع محصولات و قابلیت های متفاوت در بازار لپ تاپ بسیار زیاد دیده میشود.

1- قابلیت حمل و نقل

وزن بسیاری از لپ تاپ ها زیر 2.8 كیلوگرم هستند و لپ تاپ های فوق سبك وزنی در حدود 1.5 كیلوگرم دارند. این مدل هایی كه به صورت سبك وزن طراحی شده اند مناسب سفر و جابجایی آسان در محل كار و منزل می باشد.

2- اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش در لپ تاپ ها معمولاً از 11.6" در مدل های فوق سبك شروع شده و تا 18" در بعضی لپ تاپ های مخصوص سرگرمی ادامه پیدا می كند. برای مشاهده آسان، خیلی ها یك لپ تاپ 14.1" را ترجیح می دهند. اما توجه داشته باشید كه اندازه صفحه نمایش یك فاكتور اساسی در وزن لپ تاپ ها به شمار می رود.

3- پردازنده

پردازنده مغز كامپیوتر است. تاثیر موثری در سرعت و كارایی دستگاه شما و همچنین قیمت دستگاه شما خواهد داشت. قدرت پردازنده برای كسانی كه از لپ تاپ خود به عنوان كامپیوتر شخصی(pc ) اصلی و آن هایی كه برای كارهای چندرسانه ای(multimedia ) و بازی استفاده می كنند حیاتی است.

4- حافظه (RAM )

یك حافظه فیزیكی كه كامپیوتر برای اجرای برنامه ها و سیستم عامل از آن استفاده می كند. بنابراین مستقیماً روی سرعت و كارایی دستگاه شما اثر می گذارد.

5- هارد (Hard )

گنجایش یك هارد دیسك درایو نمایانگر این است كه چند گیگابایت(GB ) اطلاعات اكترونیكی (مثل فایل ، برنامه ، عكس، آهنگ، و فیلم) می تواند روی هارد ذخیره شود. مقدار هاردی كه شما نیاز دارید بسته به اینكه از لپ تاپ خود چه استفاده ای خواهید كرد بستگی دارد. مصارف معمول نیاز به فضای نگهداری زیادی ندارد ولی در صورتی كه می خواهید لپ تاپ خود را پر از عكس، آهنگ،‌ فیلم و بازی كنید نیاز به فضای زیادی خواهید داشت.

6- كارت گرافیك (Grapgic Card )

اگر شما از علاقمندان به بازی های روز و محبوب می باشید یا از كاربران حرفه ای نرم افزارهای گرافیك 3 بعدی می باشید، دنبال لپ تاپی بگردید كه دارای كارت گرافیكی اختصاصی باشد كه كارایی بهتری از كارت های onboard دارند. توجه داشته باشید كه رم بالای كارت گرافیك فقط در بازی های سه بعدی كه دارای بافت های پیچیده می باشند در رزولوشن های بالا كاربرد دارد.

برچسب ها: لب تاپ ، حافظه ، hard
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار