وزیر دادگستری در نشست سالانه قوه قضاييه در مشهد خواستار شد؛

نظام اطلاع رساني قوه قضاييه تقويت شود

وزير دادگستري در اجلاس سالانه مسوولان عالي قضايي کشور که به مناسبت هفته قوه قضاييه برگزار مي شود، گزارشي از عملکرد اين قوه در سال 90 ارايه کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، سيدمرتضي بختياري وزير دادگستري در اجلاس سالانه مسوولان عالي قضايي کشور در مشهد که به مناسبت هفته قوه قضاييه برگزار مي شود، اظهارداشت در ارائه گزارشي از عملکرد اين قوه در سال 90، اظهارداشت: قوه قضاييه در دوره جديد و پس از گذشت سه سال، علي رغم محدوديت‌ها و مضايق پيش رو، با اتخاذ تدابير نو و با رويکرد هدفمند و برنامه محور و اميدآفرين، در قالب طراحي و تدوين 19 راهبرد اصلي و 81 هدف، توفيق يافته تا در حوزه برخورد با مفاسد اجتماعي و اقتصادي، اصلاح ساختارها، بهره گيري از فناوريهاي نوين و هوشمند، تقويت کادر اداري و قضايي و ديگر زمينه ها، از رشد قابل توجهي برخوردار شود، خواستار تقويت و توسعه نظام اطلاع رساني به طور مستمر و در طول سال شد.

وزير دادگستري در بخش‌هايي از اين گزارش اظهارکرد: در بخش حوزه هاي ستادي، قوه قضاييه احکام متعددي از قانون برنامه پنجم خصوصاً موارد مندرج در بندهاي «الف» و «ب» ماده 211 را به مرحله اجرا درآورده که از جمله آنها مي توان به: تدوين لوايح قضايي مورد نياز نظير لايحه پليس قضايي، لايحه آيين دادرسي تجاري، لايحه تعزيرات، لايحه همکاريهاي قضايي بين المللي با همکاري وزارت دادگستري، لايحه حمايت از خانواده و لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان، همچنين در زمينه هاي مالي، تشکيلاتي و استخدامي در سال اول برنامه، در بخش «جذب قضات» تعداد 1384 نفر به گزينش معرفي و فرايند گزينش آنان به انجام رسيده است.

نوسازي و توسعه فضاهاي فيزيکي قوه قضاييه در قالب پيگيري اجراي 163 پروژه با زير بناي بالغ بر 520 هزار متر مربع در سطح کشور که هم اکنون تعداد 73پروژه آن با زيربناي 210 هزار متر مربع مورد بهره برداري قرار گرفته است.

افزايش اعتبارات هزينه‌اي دادگستري‌هاي کل کشور با رشد 9/33 درصد و اعتبارات تملک دارايي با رشد حدود 85 درصد نسبت به سال قبل.

برگزاري آزمون استخدامي کارکنان اداري و انجام تعهدات جذب براي سال 91 به ميزان 3300 نفر.

تامين اعتبار در خصوص پرداخت پاداش پايان خدمت حدود 300 نفر از قضاتي که بيش از 30 سال سابقه کار داشتند، بخش مهمي از تحقق برنامه بوده است.

وزير دادگستري در ادامه گزارش کاملي از عملکرد کليه دستگاههاي زير مجموعه قوه قضاييه ارايه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار