با افزایش کدهای بورسی

بورس مردمی شده است

پس از عرضه های اصل 44 تعداد سهامداران به حدود 6 میلیون نفر رسید و ارزش بازار سرمایه با ورود شرکت های اصل چهل و چهاری به بازار سرمایه بیش از 2 برابر رشد کرده است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مهدی عقدایی، معاون سابق سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه تعداد کدهای سهامداری قبل از عرضه های اصل 44 به یک میلیون نفر هم نمی رسید، تصریح کرد: این در حالی است که پس از عرضه های اصل 44 تعداد سهامداران به حدود 6 میلیون نفر رسید .

عقدایی با تاکید براینکه حضور حدود 6 میلیون سهامدار در بازار سرمایه به معنی مردمی شدن بورس است، تصریح کرد: افزایش تعداد کدهای سهامداری در هر ماه نشان از رونق بازار سرمایه و مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه های اصل 44 اقتصاد را مردمی کرده است،خاطرنشان کرد: حضور سرمایه های مردمی در بازار سرمایه به معنی رونق تولید هم در نظر گرفته می شود .

معاون سابق سازمان بورس با بیان اینکه نقش مردم در بازار سرمایه نسبت به سال های قبل از عرضه سهام دولتی پر رنگ شده است اظهار داشت: این اتفاق به دلیل عرضه سهام پربازده دولت روی داده است و نشان می دهد مردم به بازار سرمایه اعتماد پیدا کرده است .

عقدایی اظهار داشت: اگر بازار سرمایه برای سهامداران جذاب نبود در این صورت از عرضه سهام دولت که طی روزها اخیر صورت گرفت استقبال نمی شد این در حالی است که 690 میلیون سهام دولت در کمتر از 14 روز به پایان رسید.

عقدایی با اشاره به رشد آمارهای خصوصی سازی طی سال های اخیر تصریح کرد: استقبال سهامداران از عرضه سهام دولت حکایت از این دارد که بازار سرمایه همچنان بهترین بخش برای کسب بازدهی است.

وی به مقایسه دو بازار طلا و ارز در بازار سرمایه پرداخت و گفت: بازدهی این دو بازار مقطعی و کوتاه مدت است ضمن اینکه سرمایه گذاران با حضور در بورس می توانند سبد متنوعی از سهام صنایع مختلف را در سبد دارایی هایشان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.