استقرار سامانه راداري رژیم صهیونیستی در مرز مصر

تل آويو اعلام کرد تصمیم دارد با هدف شناسایی هر گونه خمپاره و موشک، سامانه‌های راداری را در مرز مصر و فلسطین اشغالی مستقر نمايد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی"جروزالم پست" نوشت که ارتش اسرائیل تصمیم دارد سامانه‌های راداری را در مرز مصر و فلسطین اشغالی مستقر کند تا وجود هر گونه خمپاره و موشک را شناسایی و هشدار دهند. 

بر اين اساس  تصمیم تل‌آویو برای استقرار سامانه‌ها در حالی است که احتمال اقدام مسلحانه   گروه‌های مسلح در شبه جزیره سیناء  علیه اسرائیل وجود دارد .

جروز الم پست همچنين نوشت که این سامانه‌های راداری مشابه سامانه‌های مستقر در مرز اسرائیل با لبنان و نوار غزه خواهد بود و برای شناسایی هر گونه تلاش برای شلیک موشک‌ها به سمت اسرائیل بکار گرفته خواهد شد و به تعیین مسیر موشک‌ها و هدف مورد نظر کمک می‌کند.

این در حالی است که چند روز پیش "شائول موفاز" معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "ایهود باراک" وزیر جنگ این رژیم با خطرناک خواندن اوضاع سیناء از رهبران جدید مصر خواستند کنترل اوضاع در صحرای سینا را بدست گیرند.

موفاز گفت : تردیدی نیست که اوضاع در صحرای سینا مشکلی امنیتی است و ما از مصری ها می خواهیم شدت عمل بیشتری در صحرای سینا نشان دهند. امیدوارم بتوانیم به یک گفتگوی امنیتی بین نظامیان با مصری ها دست یابیم.

وي در پاسخ به سوالی درباره لازمه موافقت اسرائیل با انتقال نیروهای کمکی نظامی یا نظامیان مصری به صحرای سینا براساس موافقت نامه صلح 1979 اعلام کرد چنین تصمیمی تنها در چارچوب مذاکره با رهبران جدید مصر مطرح می شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه ای از کاهش نگران کننده کنترل مصری ها بر صحرای سینا ابراز تاسف کرد.

برچسب ها: رادار ، اسرائیل ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار