اظهارات ضد و نقيض اعضاي خانه کارگر درباره کانديداتوري کمالي؛

آيا کمالي کانديداي رياست جمهوري آتي مي شود؟

يکي از اعضاي خانه کارگر گفت: بعيد است حسين کمالي کانديداي انتخابات رياست جمهوري شود، بدين خاطر که حسين کمالي مدت زيادي است که در عرصه فعاليت ها حضور نداشته و احتمال شرکت وي در انتخابات کم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اين روز ها فعاليت پنهان و نيمه پنهان جريان اصلاحات براي ورود به عرصه سياسي کاملا مشهود شده است که يکي از اين احزاب، حزب خانه کارگر به دبير کلي عليرضا محجوب (نماینده دوره‌های پنجم تا نهم مجلس) شوراي اسلامي است.

لازم به ذکر است عليرضا محجوب از اعضاي موسس اين حزب بوده، همچنين سهیلا جلودارزاده و عبدالرحمن تاج‌الدین نيز از ديگر اعضاي موسس حزب خانه کارگر و علی ربیعی و حسین کمالی دیگر اعضای شورای مرکزی خانه کارگر هستند.

گفتني است خانه كارگر با پرچم حمايت از قشر كارگر فعاليت سياسي خود را آغاز کرد و در قالب شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی به فعالیت خود ادامه داد لذا با برگزاری اولین کنگره سراسری در سال 1358، تحت عنوان مستقل خانه کارگر، رسما اعلام موجوديت كرد.


در دوران دولت اصلاحات با هدف تقويت اين جريان سياسي عملا تمام وظايف تشكل هاي صنفي كارگري به خانه كارگر سپرده شد و نمايندگان كارگران در شوراهاي مختلف از جمله شوراي عالي كار، توسط شوراي اسلامي كار از سوي خانه كارگر هدايت و انتخاب مي شدند  و خانه كارگر  با استفاده از رانت هاي سياسي عملا  اجازه فعاليت به ساير تشکل ها پيرامون کارگران را نمي داد  اين در حالي است که  با روي كار آمدن دولت نهم و دهم  دو تشكل انجمن هاي صنفي و مجمع نمايندگان كارگري  فعاليت خود را آغاز کردند.

با گذشت زمان و به دليل سياست گذاري مسئولان خانه كارگر اين تشكل به جاي فعاليت هاي صنفي بيشتر به فعاليت هاي سياسي پرداخت و عملا خواسته هاي كارگران طي يك دهه گذشته بيشتر به ابزاري براي مانور تبليغاتي و بعضا انتخاباتي مسئولان اين حزب تبديل شد.

در اينجا ذکر اين نکته ضروري است که با توجه به انتشار اخباري در برخي خبرگزاري ها و سايت هاي خبري مبني بر اينکه حسن صادقی معاون امور استان‌های خانه کارگر، گزينه مورد نظر انتخابات رياست جمهوري آتي این تشکیلات را ،حسين کمالي دانسته است خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مصاحبه اي با يکي از اعضاي اين حزب صحت اين خبر را جويا مي شود.

*بعيد است کمالي در انتخابات رياست جمهوري آتي شرکت کند

اين عضو از خانه کارگر حسين کمالي را براي گزينه پيشنهادي انتخابات رياست جمهوري آتي از سوي اصلاحات صحيح دانست اما خاطر نشان کرد: بعيد است حسين کمالي کانديداي انتخابات رياست جمهوري شود، بدين خاطر که حسين کمالي مدت زيادي است که در عرصه فعاليت ها حضور نداشته، احتمال شرکت وي در انتخابات کم است و طي صحبت هايي که با وي در مورد کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري شده،  بر عدم شرکت در انتخابات تاکيد کرده است.

اما اين در حالي بود که علي حسيني سخنگوی حزب اسلامی کار پيش تر در مورد اعلام يک جانبه کاندیداتوری کمالی توسط محجوب دبير کل خانه کارگر گفته بود : آقای محجوب تنها نظر شخصی اش را درباره کانديداتوري کمالی بیان داشته است و هیچ گونه تصمیم گیری در این مورد در حزب اسلامی کار و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نشده است.

برچسب ها: کمالی ، اصلاحات ، محجوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار