اكسپو حكم ويترين دارد؛

آثار حراج قبلاً فروخته شده بود

دبير اجرايي اكسپو 91 گفت:اكسپوي هنرهاي اصلا قابل مقايسه با حراج نيست،چراكه در حراج،آثار قبلا به فروش رسيده است.

جواد صادقي،دبير اجرايي اكسپو 91 در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: تاكنون 24 اثر به صورت قطعي در اكسپو 91 به فروش رسيده و حدود شانزده اثر ديگر را در حال رايزني با هنرمند و گالري دار هستيم.
وي گفت:در حقيقت شانزده اثر ديگر از سوي خريداران انتخاب و بر نحوه ي ارائه و هزينه‌هاي آن در حال مذاكره با صاحبان اثر هستيم.
وي در ادامه تصريح كرد:درحال حاضر آثاري كه تاكنون به فروش رسيده از سوي مجموعه‌داران و افراد مشخصي خريداري شده است.
دبير اجرايي اكسپو 91 گفت:البته برخي از وزارتخانه‌ها نيز براي خريد آثار اين نمايشگاه بزرگ فروش آثار هنري آمده‌اند و آثاري را براي خريد انتخاب كرده‌اند،اما هنوز آثار به صورت قطعي به آنها فروخته نشده است.
وي درباره وزارتخانه‌هايي كه براي خريد آثار هنري به اكسپو 91 مراجعه كرده‌ اند نيز،گفت:از وزارتخانه‌هايي كه براي خريد آثار از نمايشگاه بزرگ فروش آثار هنري مراجعه كرده‌اند،مي‌توان به وزارتخانه مسكن،ورزش و جوانان،نيرو،مجلس،نوسازي مدارس و سازمان هاي زندان ها اشاره كرد البته وزارت بهداشت نيز در هفته جاري براي خريد از آثار اكسپو 91 مراجعه خواهند كرد.
وي گفت:خريد از اكسپو به اين صورت است كه آثار از سوي نمايندگان و كارشناسان وزارتخانه‌ها بررسي و سپس خريداري مي‌شود.
وي تصريح كرد:البته مسئولان از اكسپو 91 بازديد و آثار را انتخاب و سپس كارشناس اثر انتخاب شده را بررسي و به مرحله رايزني و خريد اثر مي‌رسيم.

* اكسپو 91 ويترين هنري است
 
دبير اجرايي اكسپو 91 گفت:نمايشگاه بزرگ فروش آثار با نمايش 571 اثر حكم يك ويترين را دارد كه خريداران به آن مراجعه مي‌كنندو اثر خريدراي مي‌كنند.
وي اظهارداشت:از نگارخانه داران به اندازه كافي آثار پشتيبان دريافت كرده‌ايم تا مطابق هر سليقه‌اي كه مراجعه مي‌كند اثر هنري براي ارائه داشته باشيم.
وي درباره ميزان فروش آثار تا پايان اكسپو 91 نيز گفت:پيش بيني ما اين است كه در اين رويداد ملي نزديك به سيصد اثر به صورت قطعي به فروش برسد البته اميدواريم كه فروش آثار بيش از اين تعداد باشد و فراسوي انتظارمان باشد.
* اكسپو با طرح قابل مقايسه نيست
وي همچنين درباره مقايسه اكسپو با طرح‌هاي آثار هنري كه صورت مي‌گيرد نيز گفت: اكسپو اصلا با طرح قابل مقايسه نيست و در حقيقت اين دو مقوله دو بحث مجزا از يكديگر هستند.
وي تصريح كرد:براي برگزاري يك طرح بيش از هفت ماه برنامه‌ريزي مي‌شود و درحقيقت در حراج آثار قبلا به فروش رسيده است و تنها براي نمايش و بالا بردن قيمت آن و چوب زدن براي فروش بالاتر برگزار مي‌شود.
وي اظهارداشت:ماهيت اكسپو و حراج كاملا متفاوت با يكديگر است،چراكه در اكسپو آثار به نمايش و فروش گذاشته مي‌شود و اين درحالي است كه در حراج آثار فروخته شده براي فروش  گذاشته مي‌شود و اين در حالي است كه در حراج آثار فروخته شده براي فروش بالاتر  ارائه مي‌شود.

* حراج مشتري هاي خود را پيدا كرده است

وي درباره فروش ميلياردي در حراج‌ها گفت:بحث فروش ميلياردي در برخي از حراج‌ها بحث فروش يك شب نيست،بلكه اين است كه آثار قبلا به همان مشتريان خاص فروخته شد و در حراج تنها به منظور بدست آوردن  قيمت بيشتر  ارائه مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد:در حراج اثر فروخته به نمايش گذاشته مي‌شود و اين درحالي است كه در اكسپو آثار ديده نشده به نمايش و فروخته گذاشته مي‌شود و در حقيقت در حراج اثر قبلا ديده و به نوعي به فروش رسيده،اما در اكسپو هيچ اثري تا اختتاميه ديده نمي‌شود.
وي گفت:اصلا نمي‌توانيم اكسپو را با طرح مقايسه كنيم؛چراكه در حراج با آثار فروخته شده بار ديگر مواجه مي‌شويم اما در اكسپو اين موضوع نيست.
صادقي گفت:اكسپو را بايد در پايان آن بررسي و ميزان فروش آن مورد نقد قراردهيم.
وي اظهارداشت:تاكنون تنها چند روز از برگزاري  اين رويداد بزرگ هنري گذشته و تا پايان آن زمان قابل توجهي داريم و اميدواريم كه از مراكز مختلف و وزارتخانه‌ها براي خريد از آثار اكسپو 91 مواجهه شود.
وي گفت:اكسپوي 91 تا 14 تير در تالار وحدت ادامه دارد،اما وزارتخانه‌ها تا 31 تير فرصت دارند تا از آثار بازديد و براي خريد اقدام كنند./ه
برچسب ها: آثار ، حراج ، قبلا ، فروخته ، شده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار