اردبیل/ معاون غذای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت؛

صدور پروانه بهداشتی برای 80 هزار قلم موادغذایی در کشور

معاون غذای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون برای 80 هزار قلم موادغذایی و بهداشتی تولید شده در کشور پروانه بهداشتی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل احمد جنت دیروز در نهمین گردهمایی سراسری مدیران نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی سراسر کشور در اردبیل افزود: اوایل انقلاب 700 پروانه بهداشتی برای کالاها و تولیدات غذایی و بهداشتی کشور پروانه صادر شده بود که این رقم در حال حاضر به بیش از 80 هزار قلم رسیده است.

وی این روند رو به رشد و صعودی را ناشی از سیاست منطقی وزارت بهداشت در سال‌های اخیر توصیف کرد و گفت: نتیجه این کار ارتقای سلامت محصولات و تنوع تولید در کشور است.

جنت در ادامه از راه‌اندازی سامانه پایش غذا و دارو، مواد آرایشی و بهداشتی به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: در این سامانه کلیه تولیدات کشور در حوزه غذا، دارو، محصولات بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی ثبت اطلاعات می‌شود.

معاون غذای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان همچنین گفت: با شکل‌گیری این سامانه و ثبت اطلاعات مورد نیاز نه تنها ارتقای ایمنی سلامت جامعه حاصل می‌شود بلکه شاهد جمع‌آوری محصولات بی‌کیفیت از سطح فروشگاه‌ها و بازار می شویم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.