حضور پرشور پتروشیمی ها در تالار نقره ای

فعالان بازار محصولات پتروشیمی روز سه شنبه 28 هزارو 534 تن انواع محصولات پلیمری را در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در معاملات روز گذشته 12 شرکت بزرگ پتروشیمی کشورمان شامل پتروشیمی های امیرکبیر، تندگویان، مارون، شازند، بندر امام، جم، تبریز، قائدبصیر، اروند، لاله، غدیر و خراسان مجموعا 42 هزار تن انواع کالاهای پلیمری خود را در رینگ پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه کردند و خریداران نیز در مقابل 81 هزار تن تقاضا برای این محصولات به ثبت رساندند که نهایتا طرفین برای دادوستد بیش از 28 هزار تن به ارزش 622 میلیارد ریال به توافق رسیدند.

براساس اين گزارش معاملات قیر نیز با استقبال چشمگیر مشتریان همراه شد و دو شرکت نفت پاسارگاد و نفت جی درمجموع 41 هزار و 500 تن از محصولات خود را در اختیار مشتریان قرار دادند.

در رینگ محصولات صنعتی هم دیروز شرکت فولاد خوزستان اقدام به عرضه 85 هزار تن شمش فولادی کرد که 55 هزار تن آن به ارزش 581 میلیارد ریال از سوی فعالان بازار محصولات فولادی خریداری شد.

معامله محصولات شیمیایی در 3 ماه اول سال جاری 10 درصد رشد داشت و به رقم 209 هزار تن رسید.

در بخش فرآورده های نفتی نیز 769 هزار تن قیر به ارزش 13 هزار و 995 میلیارد ریال داد و ستد شد و داد و ستد محصولات پلیمری نیز به 278 هزار تن رسید؛ این در حالی است که معاملات محصولات شیمیایی 10 درصد رشد داشت و به 209 هزار تن رسید.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات بورس کالای ایران با دادوستد چهار میلیون و 198 هزار تن انواع کالاها صنعتی، کشاورزی و پتروشیمی به مبلغ 47 هزار میلیارد ریال، در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش یافت./س

برچسب ها: پتروشیمی ، تالار ، نقره ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار