"شاخه نبات" به عنوان اولين برنامه مشاعره طنز در شبكه راديويي از هفته آينده به تهيه كنندگي و سردبيري "ليدا محمودي" روي آنتن شبكه فرهنگ مي‌رود.

ليدا محمودي ،مدير طرح و برنامه شبكه راديويي فرهنگ در گفتگو به خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران درخصوص برنامه مشاعره طنز "شاخه نبات" گفت:با توجه به برگزاري سومين هم انديشي طنز راديويي در 26 تيرماه،قصد داريم با ايجاد يك بستر در زمينه برنامه هاي طنز و با توجه به هدف شبكه فرهنگ و پرداخت آن به موضوعات ادبي،برنامه مشاعره اي را با موضوع طنز ساخته و روي طول موج شبكه فرهنگ بگذاريم.
            
وي افزود:با توجه به گستردگي برنامه هاي مشاعره در معاونت صدا و معاونت سيما،ما دست به ابتكار زده ايم و با موضوع هم انديشي طنز،برنامه مشاعره طنز شاخه نبات را با حضور كارشناس مجري و طنز پرداز برجسته كشورمان خليل جوادي در دو گروه دو نفره توليد را مي‌كنيم.
وي تصريح كرد:اين دو گروه از افرادي اند كه يا خود شعر طنز گفته و يا دستي بر حوزه شعر و ادبيات دارند.
وي ادامه داد:در هر برنامه دو برنده داريم و برنده نهايي در برنامه هاي بعد با ديگر برنده ها مسابقه داده و در سومين هم انديشي طنز تقدير نهايي از آنها صورت مي گيرد.
           
وي با اشاره به برنامه هاي آيتمي ديگر "شاخه نبات" اظهار داشت:به دليل تنوع و ساختار تركيبي اين برنامه،حكايت هاي قديمي از كتاب گلستان سعدي و حكايت هاي بهلول در كنار آيتم هاي نمايشي از ديگر برنامه هاي شاخه نبات است.
وي با اشاره به وجود اندك طنزپردازان فاخر كشورمان، افزود:مشاعره طنز كار سختي است و اشعار طنز ،در بيت آخرشان تبديل به طنز مي شوند و با توجه به وجود طنزپردازان فاخر و اندك در كشور بيشتر برنامه هاي طنز به سمت و سوي هجو رفته و اين ساختن چنين برنامه اي را دشوار مي كند.
گفتني است؛"شاخه  نبات" برنامه اي مشاعره طنز بوده كه براي اولين بار در راديو ساخته مي شود و مدت زمان هر برنامه 20 دقيقه است.
شايان ذكر است؛اين  برنامه كاري از واحد تامين كننده برنامه شبكه راديويي فرهنگ، است كه گويندگي آن را "مريم واعظ پور" و" ليدا محمودي" سردبيري و تهيه كنندگي آن را برعهده خواهد داشت./ه

برچسب ها: شاخه ، شبکه ، رادیویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار