جنگ رواني تازه آمريكا عليه ايران؛

حمایت آمریکا از ادعاي امارات درباره جزایر سه‌گانه ايراني

آمريكا در جنگ رواني تازه‌اي عليه ايران به شدت از موضع دروغين امارات متحده عربی در قبال جزایر سه گانه ايراني حمايت كرده و در اين خصوص بيانيه اي صادر كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در يكي از صريح ترين و خصمانه ترين مواضع واشنگتن، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در ديدار با محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی در واشنگتن، بیانیه مشترکی صادر كرده و خواهان ارجاع موضوع به مراجع بين المللي شدند.
 
وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این از موضع امارات متحده عربی برای مذاکره با ایران بر سر جزایر حمایت کرده بود.
 
در این بیانیه تصریح شده است: " ایالات متحده آمریکا با قاطعیت از ابتکارعمل امارات متحده عربی برای حل این موضوع از طریق گفت‌وگوی مستقیم، دیوان بین‌المللی دادگستری، یا دیگر مجامع مربوطه بین‌المللی حمایت می‌کند."

آمریکا در حالی از رجوع مناقشه ایران و امارات به دادگاه لاهه حمایت کرده که مراجعه به این دادگاه تنها در صورتی میسر است که دو کشور با ارجاع آن به این دادگاه موافق باشند.

فعاليت هسته اي ایران از دیگر موضوع های مورد بحث میان اوباما و محمد بن زائد آل نهیان بود و دو کشور بر ضرورت احترام گذاشتن ایران به تعهدات بین المللی این کشور تاکید کردند.
 
امارات متحده عربی مدعی حاکمیت بر جزایر سه گانه ايراني است ولی ایران آن را بخش جدایی ناپذیر خاک خود می داند.
 
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران آوریل امسال به جزیره ابوموسی سفر کرد که با واکنش شدید امارات و شورای همکاری خلیج فارس مواجه شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار