سردار نقدي:

بسيج سازندگي زيباترين شكل واگذاري كار مردم به خود مردم است

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: دولت فرمانده ميدان جهاد اقتصادي است كه بايستي از ظرفيت بسيج در پيشرفت كشور استفاده کند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت استان کردستان که با حضور استاندار، فرمانداران، معاونین و شورای اداری این استان برگزار شد، گفت: بسیج سازندگی یک حرکت ارزشمند سرشار از ارزش افزوده است و روز به روز این ارزش با خدمت‌رسانی گسترده جهادگران بسیجی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به خدمات گسترده بسیج سازندگی در سراسر کشور تصریح کرد: بسیج سازندگی در تمامی ابعاد و عرصه‌ها اعم از جنبه خدمت رسانی به مردم، هم از حیث خودسازی معنوی و کادرسازی برای انقلاب و نهایتا از بعد صرفه‌ جویی در هزینه‌ها و کمک به کارآمدی دولت، موفقیت‌آمیز  عمل کرده است.

نقدی به تبیین عرصه‌های گوناگون خدمت‌رسانی پرداخت و افزود: 100در صد کارهای جزئی و زودبازده نظیر انواع واکسیناسیون، ترویج‌های کشاورزی و بهداشتی، جنگل‌داری و آبخیزداری، ساخت خانه‌های محرومین، خانه‌های بهداشت، مساجد و مدارس کوچک، زیباسازی‌ها و بهسازی‌های اماکن و...که فعالیت‌های دولت را سنگین کرده است، می‌توان به بسیج سازندگی محول کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور جوانان علاقمند به فعالیت در بسیج سازندگی را وصف‌ناپذیر خواند و خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی فضایی شبیه دوران دفاع مقدس حاکم است و برای اعزام به میدان جهاد خدمت‌رسانی، جوانان از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

وی ظرفیت جوانان جهادگر را فوق ‌العاده دانست و تصریح کرد: امسال 2 برابر جمعیت سال گذشته جهادگران در عرصه خدمت‌رسانی حاضر خواهند شد و اگر ضعفی مشاهده شود ضعف مدیریتی، امکاناتی و بودجه‌ای است و گرنه بدنه جامعه و اقشار جوان و متخصص برای عمران و آبادانی کشور کاملا آماده هستند.

سردار نقدی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در به صحنه آوردن مردم برای حل مشکلات اساسی جامعه گفت: بسیج همان مردم سازمان یافته‌ای هستند که مورد نظر ولی امرمان بوده و این تشکل عظیم مردمی می‌تواند گره از مشکلات کشور بگشاید.

وی حضور بسیج در صحنه دفاع مقدس را در تغییر سرنوشت جنگ موثر دانست و ادامه داد: اگر قرار بود جنگ تحمیلی صرفا به سپاه و ارتش واگذار می‌شد و بسیج به صحنه نمی‌آمد یقینا سرنوشت جنگ به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

رئیس سازمان بسیج مستضفعین با اشاره به موفقیت سپاه در بکارگیری بسیج در جهاد نظامی و دفاعی گفت: در سال جهاد اقتصادی فرمانده میدان دولت است که باید بتواند از ظرفیت مردمی بسیج استفاده کند و این پتانسیل عظیم غیر قابل شمارش را در راستای سازندگی کشور مدیریت کند.

نقدی بیکاری را از جمله معضلات اصلی کشور تلقی کرد و افزود: بسیج می‌تواند در شکل‌گیری تعاونی‌ها و آموزش‌ در سطوح مختلف تولید، بازاریابی و فروش به صورت جدی وارد عمل شده و به ایجاد اشتغال در اقصی نقاط کشورمان کمک کند.

در این جلسه سردار رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گزارشی از اقدامات بسیج سازندگی این استان ارائه داده و آمادگی بسیجیان کردستان را برای حضور در عرصه خدمت‌رسانی به مردم اعلام کرد./پ2

برچسب ها: بسیج ، نقدی ، فرمانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار