مشهد/

تقسیمات کشوری نباید سبب تکه‌تکه کردن واقعه ورود امام رضا(ع) شود

معاون استاندار و فرماندار نیشابور گفت: تقسیمات آینده کشوری نباید سبب تکه‌تکه کردن این منطقه تاریخی شود بلکه در حوزه فرهنگ باید نیشابور بزرگ حفظ شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید جلال هاشمی در جلسه ستاد گرامی‌داشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تالار شهید عابد فرمانداری افزود: با کوچک شدن نیشابور از سال‌های آینده دستگاه‌ سیاسی زمان بیشتری را صرف موضوعات فرهنگی کند.

وی تاکید کرد: بازار باید در این حرکت عظیم فرهنگی ورود پیدا کند چراکه بسیار می‌تواند تاثیرگزار باشد.

وی اظهار داشت: گزارش و تصاویر چاپ شده از برگزاری سالروز ورود امام رضا(ع) در نیشابور توسط روزنامه خراسان در انتقال این موضوع در استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با تأکید به اینکه باید عظمت تاریخی ورود امام رضا(ع) به نیشابور را در این مراسم با حضور آحاد مردم تداعی شود، اضافه کرد: پخش سرود‌های حماسی و صدای نقاره‌خانه‌های حضرت رضا(ع) بسیار می‌تواند در عظمت این فضا تاثیرگزار باشد.

او اظهار داشت: مردم با شیرینی توزیع کردن، اسپند دود کردن، بستن مغازه و شادی کردن باید این واقعه تاریخی را به نسل جوان انتقال دهند.

وی گفت: اگر این مراسم مردمی نشود موفق نمی‌شویم و تاثیرگزاری مناسب را نداریم.

او خاطرنشان کرد: شش سال است برنامه‌های بسیار آبرومند در سالروز ورود امام رضا(ع) در نیشابور برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: تقاضای اختصاص بودجه برای سالروز ورود امام رضا(ع) به وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده هیئت دولت دادیم که بخش زیادی از این بودجه موافقت شده است.

وی یادآور شد: این مراسم بهانه بسیار خوبی برای معرفی این ارزش‌ها به نسل جوان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور گفت: انجام کارهای جدید به خصوص در حوزه‌ هنری در سالروز ورود امام رضا(ع) مورد تاکید است.

هاشمی یادآور شد: در برگزاری برنامه‌های هنری هنرمندان باید ابداعات و نظرات جدید خود را منطبق با شرع و نظر علما داشته باشند.

گفت: باید نهادهای مختلف در فرهنگ‌سازی مردمی کردن این برنامه ورود پیدا کنند./س


برچسب ها: تقاضای ، اختصاص ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.