حاشيه هاي جالب و خواندني مراسم تحليف (سوگند) وكلا

لرزش صداي جاوداني، برتري خانم هاي وکيل نسبت به آقايان، نابيناي موفق، زنداني شدن يک استاد به جرم دفاع از حقوق بشر و...مهمترين حاشيه هاي مراسم تحليف وکلا در روز گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مراسم تحليف(سوگند) وکلاي پذيرفته شده در سومين آزمون اختبار سال 90 که روز جمعه(9تيرماه) برگزار شد با حاشيه هاي جالبي همراه بود

* گزارشگر فوتبال يا وكيل پايه يك دادگستري!
رضا جاوداني گزارشگر فوتبال و مجري تلويزيون در مراسم تحليف که به عنوان عضو كوچكي از جامعه وكالت روي سن رفت و در حالي كه صدايش مي لرزيد اظهار داشت: تا به حال در برابر وکلا و اهل قانون صحبت نکرده است.

* برتري خانم هاي وكيل نسبت به آقايان
از ميان 510 نفر شركت كننده، 452 نفر مجاز به شركت در اختبار شدند و 20 نفر در كليه دروس غيبت داشتند، حدود 431 نفر در اختبار شركت كردند و تعداد 46 نفر مردود شدند كه 14 نفر آنها خانم و 31 نفر آنها مرد بودند و همين باعث خوشحالي خانم ها و دست زدن به افتخار خودشان شد.

* چهره نامتمايل مردان وكيل براي تشويق خانم ها
نفرات اول تا سوم وكلاي پذيرفته شده در آزمون اختبار در كانون وكلا، زن بودند در اين حين جاوداني خطاب به آقايان گفت: آقايان تلاش كنند درس هايشان را خوب بخوانند و خانم ها را تقوشيق كنند.

* علت تشويق نكردن آقايان
مجري برنامه رضا جاوداني كم انرژي بودن افراد را به خاطر بازي فوتبال باخت آلمان در مقابل ايتاليا دانست.

* گراميداشت ياد يكي از اعضاي آزمون
محمد صالح، داراي پروانه كارآموزي 19831 يكي از اعضاي آزمون بود که متاسفانه به علت بيماري سرطان فوت کرده بد و وکلا از وي يادي کردند.

* قرائت سوگند نامه توسط خانمي كه نفر اول اين آزمون بود
9 نفر از وكلاي پذيرفته لباس مخصوص به تن كرده بودند و سايرين حتي جايي براي نشستن هم نداشتند و نفر اول به قرائت سوگند نامه پرداخت البته 9 نفر از افراد برتر و 2 نفر آنها مرد بودند كه همين باعث مسرت وكلاي مرد شد و تشويق اين 2 وكيل كمبودشان را جبران كردند.

* نابينا بودن هم دليلي براي عدم تلاش نيست
علي صابري، عضو علي البدل هيئت مديره كانون وكلاي مركز نابينا بود اما نابينا بودن وي ذره اي از اعتماد به نفس و تواننش را کاهش نداده بود.

* استادي که براي ارتقاء حقوق بشر زنداني شد
يكي از نفرات برتر آزمون اختبار از استاد حقوق عبدالفتاح سلطاني، كه اكنون در زندان به سر مي برد و به 18 سال حبس به خاطر تشكيل كانون حقوق بشر محكوم است از وي و از همه كسانيكه در راه استقلال و عدالت و آزادي كشور ايران تلاش مي كنند تقدير و تشكر كرد./پ3
برچسب ها: وکلا ، اختبار ، جادانی ، تحلیف ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.