گلستان /

معضلات فرهنگی و اقتصادی مهمترین عامل وقوع جرم / نبود سیاست مشخص در بحث فرهنگ

‎سیاست گذاری دستگاه‎های فرهنگی در این زمینه نامشخص است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رئیس کل دادگستری گلستان گفت : اگر مشکلات و معضلات حوزههای فرهنگی و اقتصادی به درستی حل شوند ریشه بسیاری از جرایم در جامعه ریشهکن خواهد شد.

احمد فاضلیان با ابراز نگرانی از اینکه دستگاههای فرهنگی برنامه مدونی برای اجرای ماموریتهای خویش ندارند تصریح کرد: متاسفانه دستگاهها در این زمینه به صورت پراکنده عمل میکنند و برنامهها متمرکز نیست و بعضا اولویتهایی که دستگاههای فرهنگی برای خودشان تعریف میکنند با واقعیتهای جامعه کمی متفاوت است.

رئیس کل دادگستری گلستان از فعالیت دستگاههای آموزشی نیز انتقاد کرد و بیان داشت: بخشی از کار دستگاههای آموزشی با فعالیت فرهنگی گره خورده است که عدم استفاده از ظرفیتهای آموزشی یکی از ضعفهای این بخش محسوب میشود که نیازمند برنامهریزی در رفع اشکالات اساسی است.

فاضلیان با اشاره به اینکه باید سیاستها در حوزه فرهنگی مورد بازبینی قرار بگیرد خاطرنشان کرد: ما در یک جامعه اسلامی زندگی میکنیم که باید از پتانسیلهای موجود نهایت بهرهمندی را ببریم که متاسفانه از ظرفیتهای بسیار ارزشمند، استفاده مطلوبی به عمل نیامده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه انسانها باید به مسائل اجتماعی تغییر پیدا کند خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم اتفاق خوبی در جامعه به وجود بیاید باید روی افکار و اندیشهها کار کرد و توانایی تشخیص راه درست را برای مردم ایجاد کنیم تا آنها بتوانند تصمیمات درست را بگیرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.