اردبیل/

تاکید نماینده مردم اردبیل بر یكپارچه سازی آموزش عالی در استان

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواستار یكپارچه سازی آموزش عالی این استان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  مصطفی افضلی فرد امروز در همایش رؤسای دانشگاههای استان جذب رشته های مورد نیاز و متناسب منطقه را ضروری دانست.

وی با اشاره به این كه جذب رشته هایی از جمله گردشگری برای سرعین می تواند از جهات گوناگون مفید واقع شود گفت: همكاری دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر و دیگر دانشگاههای استان در برآورد میزان فارغ التحصیلان دانشگاهها و میزان جذب شدگان از این تعداد در بازار كار می تواند در دستیابی به نكات مثبت در اشتغال زایی استان مؤثر واقع شود.

افضلی فرد با تشریح وظایف كمیسیون اصل 90 و نظارت آن بر كمیته های فرهنگی و آموزشی ، اسلامی شدن دانشگاهها را از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و خواستار بررسی و ارایه همه جانبه نیازهای آموزش عالی استان در راستای رشد و تعالی علمی استان شد.

مسعود گنجی رییس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این همایش از نهایی شدن طرح آمایش آموزش عالی استان خبر داد و در صورت حل شدن فضای آموزشی و كمك مسوولان در این زمینه ، رشته های علمی این دانشگاه افزایش می یابد.

وی به ضرورت تاسیس پارك علم و فناوری و آزمایشگاه بزرگ استان برای پژوهشگران اشاره كرد و افزود: برای اولین بار دانشگاه محقق اردبیلی در لیست دانشگاههای جهان قرار گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.