العربيه:

ايران راه مقابله با تحريم ها را بلد است

ايران در تلاش براي کاستن از تاثير و اهميت اين تحريم ها اعلام کرد 150 ميليارد دلار ذخاير ارزي براي حمايت از اقتصاد خود در اختيار دارد و مشتريان جديدي براي نفت خود يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالعربيه ، تحريم نفتي که اتحاديه اروپا از روز يکشنبه اجراي آن را عليه ايران آغاز کرد، در واقع اجرا شدن تصميمي است که اين اتحاديه در ماه ژانويه امسال اتخاذ کرده بود. اين تحريم شامل همه قراردادهاي جديد براي وارد کردن و خريدن و انتقال نفت خام ايران و فرآورده هاي آن مي شود ولي به کشورهايي که قراردادهايشان با ايران همچنان معتبر است اجازه داده شده است به خريد نفت و فرآورده هاي آن از اين کشور ادامه دهند.
اين تحريمها نخستين تحريم عليه ايران نيست. اتحاديه اروپا در ماه اوت سال 2010 اجراي طرح هاي مشترک با شرکت هاي ايراني را در بخش نفت و گاز طبيعي ممنوع کرد. اتحاديه اروپا همچنين صادرات سلاح و ماشين آلات قابل استفاده در غني سازي اورانيوم يا داراي قابليت استفاده دوگانه به ايران را ممنوع کرد. علاوه بر اين فروش و صادرات و حمل نقل تجهيزات مورد استفاده در بخش انرژي به ايران ممنوع شد.
در ماه مه 2011 کشورهاي اروپايي تحريم ها عليه ايران را گسترش دادند به طوري که شامل يکصد شرکت و موسسه ايراني شد.  
در خارج از چارچوب تحريم هايي که شوراي امنيت عليه ايران تصويب کرده است، آمريکا و برخي کشورهاي غربي تحريم هايي يکجانبه عليه ايران در نظر گرفته اند که بخش هاي  گسترده اي از جمله صنايع مرتبط با فعاليت هسته اي و موشکي ايران را شامل مي شود.
برچسب ها: ایران ، تحریم ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار