آموزش های تربیتی را در خلال بازی به کودکان تعلیم دهید

تحمیل نظر والدین در انتخاب بازی و یا اسباب بازی کودک ممنوع است.

 به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ فاطمه زارع ، کارشناس مسئول بهداشت روان مرکز بهداشت استان یزد گفت: دخالت بیجا در بازی های کودک (تحمیل نظر والدین در انتخاب بازی و یا اسباب بازی) استقلال و خود مختاری را از او می گیرد و او در فردایی نه چندان دور خود را فردی بی اعتماد به نفس، وابسته به دیگران، سرافکنده و ناکارآمد به شمار می آورد.

فاطمه زارع با بیان این مطلب که بازی یکی از نیازهای اساسی کودکان است، تصریح کرد: اکثرآموزش های تربیتی را می توان در خلا بازی ها به کودک نشان داد و به راحتی کودک را در مسیر درست تربیت کرد.

وی با اشاره به بحث پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد در کودکان گفت: کودکانی که فرصت بازی داشته باشند چست و چالاک اند و بیشتر  برای رویا رویی با سختی های زندگی آماده می شوند بنابر این در مقابل مشکلات و ناملایمات صبور و پایدار خواهند بود.

زارع خاطرنشان ساخت: در این سنین باید محیطی فراهم شود که بخصوص پسر بچه ها بتوانند تحرک داشته باشند همچنین والدین علاوه بر این که بایستی در بازی ها برای استقلال را کودک  اهمیت قائل شوند.

وی توصیه کرد: والدین هرگز نباید کوکان را در محیط های نامناسب و کوچه  و خیابان رها کنند تا به بازی و جست و خیز بپردازند، در این جور مواقع بهتر است یکی از والدین در کنار کودکان خود حضور داشته باشند.

این کارشناس با اشاره به سخن پیاژه روانشناس بزرگ کودک  گفت: این روانشناس معتقد است که در فعالیت های خود جوش کودک بایستی او را آزاد گذاشت.

این کارشناس مسئول بهداشت روان مرکز بهداشت استان یزد در پایان متذکرشد: اگر والدین محیط های امن سرشار از اعتماد و احترام متقابل را به وجود آورند احساس ناامنی در کودکان کمتر شده و امنیت را به جای جستجو در خارج از منزل در محیط منزل پیدا می کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.