شريف خاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

چرا دادگاه‌ آمريکا در رسيدگي به پرونده عطاردي تعلل مي‌کند؟

مدير روابط عمومي دانشگاه صنعتي شريف گفت: رسيدگي به پرونده عطاردي(دانشيار دانشگاه شريف) بار ديگر به تأخير افتاد و اين سومين باري است که آمريکا در رسيدگي به پرونده عطاردي تعلل مي ورزد.

محمد شريف خاني مدير روابط عمومي دانشگاه صنعتي شريف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در رابطه با آخرين وضعيت پرونده عطاردي(دانشيار دانشگاه شريف) گفت: قرار بود دو روز پيش وضعيت دانشيار دانشگاه شريف، توسط دستگاه قضايي آمريکا مشخص شود اما رسيدگي به پرونده وي تا 3 ماه ديگر به تأخير افتاد.

وي افزود: طی تماسی که با خانواده عطاردي داشتیم بیان کردند که اتهامات وي در حال بررسی است اما به طور قطع به حکم وی رسیدگی نشده و دادگاه آمريکا در رسيدگي به اين پرونده تعلل ورزيده و همکاري نمي کند. قرار بود در روز شنبه به پرونده وي رسيدگي شود که اينچنين نشد و اين امر تا 3 ماه ديگر به تعويق افتاد.

شریف خانی اظهار داشت: دکتر عطاردی دو ماه پيش به این نتیجه رسید که وکیل قبلی وی کارایی لازم را نداشت و متاسفانه به جای اینکه از حقوق موکل خود دفاع کند، بیشتر با آن هویت یهودی-آمریکایی که داشت به نفع دادگاه آمریکا اقدام می کرد به همین دلیل دادگاه وی به تعویق افتاده است تا اقدامات لازم برای آزادی اش در دومین جلسه دادگاه صورت گیرد.

 وي خاطرنشان کرد: پس از تغيير وکيل عطاردي، دادگاه دوم  وي در آمريکا  به تعويق افتاد و هنوز حکمي  مبني بر محکوميت و عدم محکوميت وي صادر نشده است.

 يادآور مي‌شود که دکتر عطاردی دانشیار دانشگاه شریف با سابقه‌ ۱۵ سال فعالیت علمی و تحقیقاتی برجسته در حوزه‌ "مدارات مجتمع" است که دانشجویان متعددی را در دوره‌های دکتري و فوق لیسانس تربیت کرده و دانشجویانش در حال حاضر در داخل و حارج کشور از افراد برجسته‌ علمی هستند. وی در زمینه‌ طراحی تراشه های کارت هوشمند و گیرنده تلویزیون دیجیتال نیز فعالیت دارد.

همچنين از عطاردي، آثار علمی زیادی در قالب مقالات به زبان‌های انگلیسی و فارسی و همچنین کتب درسی موجود است که همگی موید فعالیت‌های علمی وی در این حوزه است.

عطاردی در چهارده ماه گذشته دوبار دچار سکته قلبی شده و برای معالجه به کشور ایالات متحده سفر کرده بود که در آنجا از سوی دولت آمریکا متهم به تلاش برای خرید و وارد کردن قطعات میکروچیپ مربوط به تکنولوژی های حساس شد.

مواردی که باعث شده دستگاه قضایی آمریکا وی را به عنوان ناقض "قانون منع واردات تکنولوژی از آمریکا به ایران" محکوم کند، خرید ابزارهای ساده آزمایشگاهی بوده که توسط هر کس به سادگی قابل ابتیاع و انتقال است.

دادگاه آمريکا از رسيدگي به اين پرونده طفره مي رود و تا کنون نتيجه قطعي از محکوميت و عدم محکوميت وي صادر نشده است. به راستي دليل تأخير در رسيدگي به پرونده عطاردي چيست؟

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار